Als single vrouw klusjes laten uitvoeren in je huis / appartement

zondag 8 december 2013 Gastblogger 2 Opmerkingen

Lees, zucht en leef vooral even mee.....

Ik ben single en vrouw, u misschien ook. Lees dan hier mijn relaas en trek er uw lessen uit.

Elke klusjesman heeft een radar voor single vrouwen die op 20 meter afstand al een signaal begint af te geven " domme vrouw, domme vrouw!!!". Volgens mij zegt die radar daarna op duivelse toon:" Maak ze maar snel iets wijs en troggel ze wat extra geld af! Die heeft dat toch niet door die domme trien. En ze heeft geen man in huis om te komen reclameren. Afzetten die handel!!".


Waar de klusjesman en de radar natuurlijk niet op gerekend hebben is de voorzienigheid van de alleenstaande vrouw. Zij informeerde bij meerdere bedrijven, vroeg offertes aan en vroeg advies aan.... u raadt het al.... mannelijke familieleden.
Dan komt het erop aan nog net een promotie in de wacht te slepen (ok, dit verlaat de plaatsingstijd met 6 weken) en te zeggen dat u akkoord gaat met levering van de bestelde goederen. Mijnheer zal u wel bellen wanneer het zo ver is.

Op een avond krijgt u onverwacht telefoon, of ze morgen kunnen komen.
Laat u nu net een job hebben waarbij u niet zo maar verlof kan nemen wanneer het u uitkomt. Er wordt dus druk gepuzzeld, rondgebeld, afgesproken en uiteindelijk vindt u 2 babysits die in uw appartement toezicht op de werken kunnen komen houden zo lang u er niet bent.

De dag des leverings breekt aan. U vertrekt rustig naar uw werk, verzekert de thuisblijvers dat ze u altijd kunnen bellen wanneer er een probleem is en zij verzekeren u dat dat niet nodig zal zijn (u raadt het al, de thuisblijvers zijn mannen....).
Nog geen halfuur aan het werk rinkelt de telefoon: de werkmannen zijn niet komen opdagen. Foutje in de planning, ze zullen waarschijnlijk tegen de middag komen.
De mannelijke thuisblijvers zuchten en vervelen zich de hele voormiddag (en ontregelen ondertussen uw tv....).

U komt in de vroege namiddag thuis. Geen werkmannen te zien. U belt rustig doch beleefd naar de opperwerkman die helemaal verbaasd is. Zijn radar had hem immers verteld dat u hysterisch en buiten uzelve zou zijn. Op rustige vragen, waaronder: 'Kan u mij misschien even uitleggen wat er misgelopen is?', had hij niet gerekend en weet hij met moeite een stotterend antwoord te verzinnen. U glimlacht in uw eenzame zelf.
De mannen gaan dadelijk komen verzekert hij u. U weet natuurlijk als logische vrouw dat zij nog minstens een uur op hen zullen laten wachten en vraagt (weer vriendelijk en rustig) hoe we dit probleempje gaan oplossen en vooral wanneer. U vertelt opperman er ook nog bij dat hij toch moet begrijpen dat hij u in een zeer moeilijke situatie heeft gebracht. Mannelijke house-sitters zijn immers moeilijk te vinden en geen weken beschikbaar.
Opperman stamelt nog wat excuses en belooft het morgen zonder fout in orde te brengen.

Daar gaat dan eindelijk de bel en arriveren twee uit de kluiten gewassen mannen van de werkende soort. Zij slepen, boren, hameren, en babbelen er op los. Er kan zelfs nog een grapje over de vergissing en laattijdige aankomst vanaf. Wanneer zij een gat in de badkamer maken dat er eigenlijk niet moet zijn, plamuren zij dat zonder schroom dicht en plaatsen er snel terug de droogkast voor want oh ja, zij hebben ook een domme-vrouwen-radar.
Na enige achterlating van modder, stof en vuil op uw vloer (want ik ben een echte vent en kuis mijn voeten niet af, ook niet wanneer ik op uw laminaat loop), verlaten zij rond half vijf het pand. In het donker mag je niet meer buiten spelen.

Morgen keren ze terug. Ze kregen namelijk een taske koffie en een koekske en hun werk was nog niet af......

to be continued?

2 opmerkingen:

  1. Dank je wel, dank je wel, dank je wel voor dit logje!
    Ik ben vrouw
    En heb sinds vijf jaar een klusbedrijf
    Nu weet ik eindelijk waarom ik werk vind. Maar nooit rijk word.
    Omdat mensen tevreden met mij zijn. Hoewel ik vast niet de vlotste tegelzetter/ loodgieter/ elektricien ben. Maar ik

    Ruim wel mijn troep op als ik klaar ben.
    Leg uit waarom ik wat doe als men daar interesse voor heeft op het kennisniveau van de klant (dat is zeer wisselend, van domme, eh pardon, onwetende mannen ;-) tot slimme vrouwen en andersom)
    Repareer gemaakte fouten zonder meerprijs en stel de klant op de hoogte.
    Ik kom op tijd en zo niet dan bel ik tijdig af
    Omdat mensen mij vertrouwen, geven ze me (bijna) altijd hun huissleutel, zodat zij, maar ook ik, me niet in bochten hoef te wringen met werk/ kinderen e.d.
    Als er keuzes gemaakt moeten worden omdat bij openbreken muur/ vloer/ tuin...zeg het maar, er dingen anders blijken te zijn, overleg ik altijd over de mogelijkheden. Ook in prijs.
    Ik maak offertes met duidelijk vermeld wat werkuren en wat materiaal is.

    En ik voel me altijd zo enorm schuldig als ik
    een half uur verlaat ben of
    de prijs tegenvalt of
    ik per ongeluk toch met mijn vieze werkschoenen binnenloop.

    Ik heb dankbare klanten die op tijd betalen en via wie ik altijd weer nieuw werk vind. Bijkomend nadeel: Ik word hier niet rijk van.

    Misschien moest ik maar 's rondje Vlaanderen doen, langs al die domme vrouwkes daar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat jij een heel groot klantenbestand zou kunnen uitbouwen bij ons in Vlaanderen als ik dit zo lees. Bij mij ben je alvast heel erg welkom voor mijn volgende klus!

    BeantwoordenVerwijderen