Dilemma voor single (en andere) mannen

dinsdag 5 oktober 2010 Sven 11 Opmerkingen

Eén van mijn internetcontacten bekloeg zich er onlangs nog over... En ik ben het dan ook helemaal met hem eens : dit is een waar dilemma voor elke gezonde heteroseksuele man. Wat moet je in godsnaam doen ? Wat willen ze nu eigenlijk ? Hoe zorg je ervoor dat je niet de verkeerde keuze maakt ? Word je verondersteld te kijken of wèg te kijken ?


Cleavages, korte rokjes en laaghangende slipjes waardoor je zicht krijgt op de vrouwelijke (en vaak aantrekkelijker) variant van de bouwvakkersreet : je zou toch denken dat ze net bedoeld zijn om ernaar te kijken. De vrouwen die ze etaleren (het woord zegt het zelf al), pakken er toch mee uit, niet ?
Probeer als man maar eens een gesprek te voeren met een vrouw met een laag uitgesneden decolleté zonder vertwijfelde gedachten over waar je je ogen moet richten. Je kan toch niet de hele tijd oogcontact, een overrated concept overigens, maken. Of je wordt gebrandmerkt als een staarder. Maar ook als je te vaak naar de voorzichtig boven de rand van het truitje/kleedje/bloesje piepende borsten kijkt...
Ongegeneerd kijken is blijkbaar uit den boze, maar ik kan me toch ook niet voorstellen dat die vrouwen delen van hun lichaam laten zien zonder de bedoeling dat het ook gezien wordt.

Dus, beste vrouwelijke lezers, zeg ons nu voor eens en voor altijd : wat willen jullie nu precies ?

11 opmerkingen:

  1. ha, dit is zo herkenbaar.
    Aandachtzuigende borsten. Als er ergens een boek of een map of zo zoiets binnen handbereik te vinden is duw ik die in hun handen terwijl ik ze vertel waarom te die hoog moeten ophouden. (als je er een grap tussensmijt zijn ze ook niet gegeneerd)
    ... en als er niks beschikbaar is ga ik gewoon schouder aan schouder staan.
    Beide werken echt.

    (maar daarmee weet je nog niet of er opzet in het spel is hé)
    (met korte rokjes en lage uitgesneden broeken heb ik geen probleem, die leiden niet af als je met hen spreekt hé)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vraag me soms af... vrouwen die zich "sexy" kleden: beseffen ze van zichzelf dat ze "sexy" gekleed zijn? En beseffen ze wel dat ze zo de arme mannelijke medemens het hoofd op hol brengen? Of hebben wij mannen gewoon teveel fantasie?

    Matthias

    BeantwoordenVerwijderen
  3. :-) ik vind dit ontzettend leuk om te lezen... ik was me niet bewust van de 'moeilijkheidsgraad' om te converseren. Vooral omdat ik klein ben, is dit echt een eye-catcher :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, zo grappig. Mannen mogen kijken, maar subtiel. Het is niet zo dat vrouwen dat aandoen omdat mannen ernaar zouden kijken, het zorgt ervoor dat we ons sexy voelen, en dan krijgen we wat extra zelfvertrouwen (die dan soms nog wat geboosd wordt door bewonderende blikken of complimenten). Maar als iemand echt zit te staren naar je borsten/benen dan voelen we ons ongemakkelijk. Alle ja, zo is het bij mij toch :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik sluit mij volledig aan bij Kleine.

    Wat de vraag betreft of we ons ervan bewust zijn: soms besef ik pas hoe kort het rokje is of hoe diep het décolleté als ik de reacties zie (hoewel de Belgische mannen echt zelden zitten te staren). De volgende keer dat ik die rok of dat kleedje terug aandoe, kan ik uiteraard niet meer 'onschuldig' pleiten ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Anoniem : bij kleine(re) vrouwen heb je tenminste een excuus om omlaag te kijken :-)
    @Lies : nee, nschuldig pleiten zit er dan niet meer in
    @Kleine : dus liefst wel kijken, maar zeker niet staren, is dat de conclusie ?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dan stel ik me ook de volgende vraag: het "nafluiten". Het is me nog steeds niet duidelijk of vrouwen dat nu graag hebben of niet. Ergens is het wel een compliment, een bevestiging dat jullie er aantrekkelijk uitzien? Toch? Of is dat er gewoon "over"? Niet dat ik dat zelf ooit doe... Eigenlijk weet ik nooit goed hoe ik dat het beste aanpak, een vrouw een complimentje geven... Misschien voer voor een nieuwe blogpost :-)

    Matthias

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Matthias : zin om gastblogger te zijn ? Dan mag je daar een postje over schrijven...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Sven: moet ik misschien eens doen... als ik eens wat tijd vind om iets deftigs te schrijven...

    Matthias

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kijken mag, dat is toch wel de bedoeling ,denk ik. Te lang kijken waardoor je het gevoel hebt dat je alleen nog maar een paar borsten bent, dat is erover :-)
    Er is natuurlijk verschil in décolleté.Er zijn er die heel hun hebben en houden blootleggen terwijl ik het liever subtiel houd :-)

    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @ Matthias: als ge nog nooit gefloten hebt: houden zo! Idem voor tegen de vensters van een camionetteke te plakken in de file...Dat is ene keer misschien grappig, maar daarna wordt het elke keer irritanter :)

    BeantwoordenVerwijderen