Hoera!

dinsdag 18 december 2012 Vlinderke 4 Opmerkingen


Bij toeval zag ik het boekje in de bib met de titel: ‘Hoera, ik ben single!’ staan en grabbelde het mee. Bijna was ik vergeten het te lezen, totdat mijn naderende uitleentermijn dichterbij kwam. Op een klein uurtje las ik het uit, met een grote glimlach rijker.
De auteurs halen vlot het maatschappelijk ideaal van een relatie/een gezin aan en bieden op een realistische, grappige en nuchtere manier advies. Op sommige momenten gaat het er zo ‘over’ (een vragenlijst voor de alleenstaande) dat het hilarisch word. Daarna halen ze alle topics met suggesties boven: sex, gezelschap, emotionele steun, wonen, de voortschrijdende tijd,... en tussendoor een paar quotes, zoals ‘Dit IS de goeie, ouwe tijd!’ (waar je later op zal terugkijken) en ‘Maak plezier! Mensen met plezier leven langer!’
Ik lees vervolgens de checklist met ‘tekenen van tevredenheid met jezelf’ is concludeer dat het nog niet zo slecht is gesteld met mij! ;-) J

‘Hoera, ik ben single!’ door Marc St. Camille en Lou Moretti, 2003.

4 opmerkingen:

  1. Dit boek moet ik écht eens lezen ... ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb nu niet zoiets als "Hoera, ik ben (weer) single!" :-) Maar ik probeer er wel het beste van te maken, positief te denken, dingen te doen die ik leuk vind, nieuwe mensen te ontmoeten, ... in plaats van in een hoekje te zitten treuren. Maar er zijn zeker veel zaken (intimiteit bvb.) waar ik nood aan heb en die ik als single momenteel niet (of onvoldoende) ingevuld zie...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Soms heb ik een 'hoera, ik ben single'-gevoel, maar soms ook niet, net zoals mensen in een relatie ook niet constant het 'hoera, ik heb een relatie'-gevoel hebben. Iedereen droomt wel eens van het gras dat op bepaalde momenten groener lijkt aan de overkant. Maar wat je situatie ook is, je focust je het best op de voordelen die elke situatie biedt, vind ik. Door daar heel bewust van te zijn en volop van te genieten, word je ook gelukkiger, is mijn eigen ervaring.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het vervelende van single zijn is dat je niemand de schuld kan geven van je ongeluk. Of van de haren in het doucheputje, aangebrand eten, ontoereikende financiën, en ook, van het gebrek aan intimiteit.
    Wat is beter, een vriend(in) die je niet knuffelt/ weigert seks met je te hebben zonder de vrijheid dit elders te (mogen) zoeken of het gebrek aan de mogelijkheid hieraan? En, zoals Lies zegt is het: het gras van de buren. Toch fijn dat er kranten/roddelbladen en waarschijnlijk ook zulke boekjes bestaan. Dat doet je beseffen dat het single zijn zo gek nog niet is.
    Laat onverlet dat het lastig is om alleen verantwoordelijk te zijn voor je eigen welbevinden, zonder ooit iets op een wederhelft te kunnen afschuiven.
    Lehti

    BeantwoordenVerwijderen