Mijn oudejaarsavond als single

zaterdag 5 januari 2013 Gastblogger 6 Opmerkingen


Oudejaar, dat is een sprookjesavond
Met verhalen over epidurale anesthesie, over keizersnedes, inleidingen én onderwaterbevallingen.
Fijn oudejaar!

Oudejaar, dat is kennis vergaren
Eindelijk snap je waar tepelhoedjes voor dienen, wat ze bedoelen met afkolfpompen, ken je het verschil tussen voor- en achtermelk én weet je wat de voordelen van borstvoeding zijn.
Fijn oudejaar!

Oudejaar, dat is vooruit blikken in de toekomst
Hoe geraak je aan een plaats in een crèche, op welke leeftijd mag je kind over naar de kleuterklas en over kamperen om je kind te verzekeren van een plaats in die school.
Fijn oudejaar!

Oudejaar, dat is artrose kweken aan je duim
Een smsje naar haar, een smsje naar hem, een smsje naar haar, een smsje naar hem, een smsje naar haar, een smsje naar hem, ... Einde van mijn telefoonboek? Hoezo?
Fijn oudejaar!

Goh ja, ik kon natuurlijk oudejaar op een andere manier doorgebracht hebben, maar ze hadden het reeds aan het begin van het voorbije jaar al gevraagd. En toen waren we nog een koppel. En een woord is een woord, dus ik ben maar gegaan. Alleen.

En ik had het voorspeld, maar ik was bereid het te ondergaan. Zo erg zou het toch niet zijn? Hmmm.
Tot even na twaalven heb ik volgehouden, daarna heb ik onze gsm-operatoren gesteund. Asociaal. Klopt. Maar was hun "kinderpraat" dat ook niet tegenover mij?

Single in feestdagen. Niet fijn. Niet.

Misschien vind je dit maar een zwartgallig stukje? Welnee hoor, ik hoop om je een glimlach te hebben onttrokken bij het lezen ervan en wens je hierbij een lief in 2013!

6 opmerkingen:

  1. Heel herkenbaar. Om dit te vermijden, heb ik de laatste 2 jaar alternatieven gezocht. Dit jaar een groepsreisje met onbekenden.
    OK, weinig gesprekken over het thema kinderen. Maar de warmte die je voelt in een vriendenkring met mensen die je al jaren kent, die ontbreekt toch als je viert met mensen die je nog maar pas ontmoet hebt en die je bovendien niet zelf gekozen hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgende keer een vrachtlading spelletjes mee! (als je daar tenminste van houdt)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wel of geen kinderen, blijkbaar een ander wereld. Sommige ouders kunnen dat, met singles of niet-ouders bevriend blijven, meestal zie ik dat de vriendschappen verwateren, je leefwereld/gespreksonderwerpen word(en) toch anders...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. volgende keer toch iets anders gaan doen hoor. Single de feestdagen door is geen pretje en we duwen onszelf meestal in dat onprettige hokje; het kan toch niet dat we als single wel plezier maken op deze dagen!!
    Maar toch, volgend jaar, jezelf samenrapen, dan ben je mss ook geen single meer :-) en iets heel leuk doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh hell! Niet alleen niet leuk als je single bent maar ook voor bewust kindervrije stelletjes erg onfijn. Precies de dingen die je helemaal niet wilt weten. Hopelijk groeien die kids snel op en willen ze elders O&N vieren zodat jij je vrienden weer 'terug' hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit jaar ben ik uitgeweest met een vriendin. Toen ik rond me keek en zag dat ik omsingeld was door 22-jarigen, wist ik het wel zeker... Dit is het laatste jaar dat ik Nieuwjaar vier als single op café. Al word ik dit jaar 30, wat me dan officieel tot cougar zou maken. :D

    BeantwoordenVerwijderen