Wat denken jullie van deze activiteiten?

donderdag 17 oktober 2013 Gastblogger 17 Opmerkingen

Beste lezers van deze blog,

Ik heb twee voorstellen om een activiteit te organiseren:

1. bezoek aan Bozar in Brussel (wil ik al tijdje zelf nog eens doen, maar komt er op mijn eentje niet van)

2. spelletjesnamiddag (of -avond) in Gent (werd al door anderen voorgesteld op de blog).

Laten jullie weten wat jullie van deze voorstellen vinden? Zo krijg ik al een idee van de interesse ervoor.

Met dank aan onze gastblogster

17 opmerkingen:

  1. Wat bedoel je met een bezoek aan de Bozar? Het gebouw bezoeken of een voorstelling?

    Ik hou enkel van gezelschapsspelletjes à la Scrabble. Lange strategische spellen à la Risk zijn helemaal mijn ding niet. Maar ik vermoed dat vele anderen daar net gek op zijn.

    Wat mij ook leuk lijkt om eens te doen, is het Red Star museum bezoeken in Antwerpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bozar staat ook al een tijdje op mijn planning. Voor Gent ga ik passen. En ik woon in Antwerpen dus het Red Star museum staat ook op mijn verlanglijstje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kolonisten van Catan vind ik nog altijd super om te spelen. Ook Carcassonne is zo'n klassieker en qua duur valt dat best nog mee. (In tegenstelling tot Risk/Monopoly e.d. die kunnen blijven duren.)

    Kan best leuk zijn. Als het op een moment zou zijn dat ik kan, zou ik gerust willen meedoen.

    Museumbezoek ga ik waarschijnlijk voor passen omdat je toch apart rondloopt (op het drankje achteraf na).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk initiatief! Heb interesse in alle drie, als ik op die momenten kan :) (Spelletjes, Bozar & Red Star) Er zijn ook heel wat niet-strategische spelen die voor de nodige sfeer kunnen zorgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een spelletjesnamiddag lijkt me wel leuk. Ik heb er zelf ook een aantal liggen die je meestal wel tot 5 spelers kunt spelen. Oei, precies allemaal mannen die reageren :-) Tja, geef ons een spelleke en we zijn content gelijk een klein kind hé ;-)

    Btw: de tentoonstellingen in het Dr. Guislain museum in Gent zijn ook altijd de moeite...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Voor een spelletje ben ik altijd wel te vinden, maar het organiseren van dat museumbezoek is iets simpelder.
    En aangezien ik dat Red Star museum ook wel eens wil zien, gooien we er maar direct een Doodle tegen aan:
    http://doodle.com/gtryrpqfrqnys55h

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey Lies en co,
    Ik bedoelde inderdaad een bezoek aan de vaste collectie van BOZAR. Helaas vind ik hier via internet niet veel informatie over. Maar goed, ze moet er zeker nog zijn... :-)
    Wat de spelletjes betreft, ik dacht aan café De Loge. Ik heb er vroeger nog spelletjes gespeeld en ik denk dat het ruimer is dan Hotsy Totsy. Kwestie van altijd een back-up te hebben. Ze zijn namelijk in elkaars buurt.
    De Red Star stond niet direct op mijn verlanglijstje, maar als ik vrij ben sluit ik mss wel aan. Ik vul binnenkort de doodle in.
    Groetjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lijken me ideale activiteiten voor een herfstig dagje!
    Dus ja ik ben wel kandidaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gent is helaas te ver. Als jullie bijvoorbeeld voor Antwerpen kiezen, is een uurtje rijden voor diegene die van Limburg komen en ongeveer hetzelfde voor die van Gent, dan zou ik graag afkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het Red Star Museum is in Antwerpen, Hans. Dus als het je interesseert om dat museum te bezoeken, vul dan gerust de Doodle in. Zo kan organisator Peter in de mate van het mogelijke rekening houden met jouw beschikbaarheid.

    Voor de mensen die passen voor een museumbezoek omdat je dan toch apart rondloopt, we kunnen ook vooraf of achteraf gaan eten. En als al wie vanuit het Gentse komt op dezelfde trein stapt om naar Antwerpen te reizen, hebben we op de trein de tijd om te babbelen. Leve het schoolreisgevoel!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben wel in voor een avondje gezelschapsspelletjes in de hotsy totsy of café de loge!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Om misverstanden te vermijden: de 'Hans' die al op de Doodle staat is niet HansDeZwans.

    Ik ben ook uit het Gentse en was ook van plan om met trein te gaan. Het schoolreisgevoel mag dus ook voor mij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Count me in voor het schoolreisgevoel én het voor of na iets gaan eten. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik kom hier al een tijdje lezen, maar reageer eigenlijk nooit :) gezelschapspelletjes speel ik wel heel graag, dus als jullie daar nog volk voor zoeken? Hebben jullie al een datum? Moet wel zeggen dat ik dat overt laatst nog gedaan heb in de loge en het is daar redelijk krap en veel van de spelletjes missen stukken... - Eef

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hey anoniem,
    We zijn er mee bezig. :-)
    Als je andere suggesties hebt qua locatie, dan mag je dat altijd laten weten. Op mijn blog vind je mijn mailadres.
    Voor de anderen, wat denken jullie? Avond in de week, zaterdagnamiddag, zaterdagavond, zondagnamiddag,...?
    Groetjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Doodle is inmiddels afgesloten, 24/11 leek voor iedereen haalbaar. Zie afzonderlijke post over het Red Star Line-museum.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @Els: ik hoop op een weekendactiviteit :-)

    BeantwoordenVerwijderen