Magische lichtjes

maandag 2 februari 2015 Gastblogger 1 Opmerkingen

Gent deed het weer. Gezellige drukte in de stad. Een hartverwarmende sfeer in volle winter. In één ‘djoef’ stond de Boekentoren in lichterlaaie. Vol ontzag staarde ik in het wintercircus naar het schaduwspel. Ik zag kleine en grote kindjes touwtje trek spelen in een wolk van gloeilampen. Ik botste op reuze konijnen met een reuze knuffelgehalte. En bovenal, ik zag een walvis in de Gentse binnenwateren. En toen werd ik overspoeld door een golf van eenzaamheid.

Was het omdat al die magische lichtjes het kind in mij naar boven brachten? Waren het de dolenthousiaste kinderen zelf die ik overal om me heen zag met verwonderde blikken en uitlatingen als “wow, mama, is dat een échte walvis?” Plots voelde ik mij, omringd door de massa, heel erg alleen. Want mijn kindje was dit weekend bij papa. Went het dan nooit?

Met dank aan onze gastblogster. Jouw stukje is ook bijzonder welkom bij oponseentje@gmail.com.

1 opmerking:

  1. Voor mij helpt het te denken van "hij is blij dat hij nu bij zijn mama is" op de momenten dat hij niet bij mij is. Ik probeer hem ook aan te moedigen om te focussen op het positieve. Hij moet mij niet missen wanneer hij bij mama is, dan moet hij blij zijn dat hij daar is. En omgekeerd heb ik ook liefst dat hij blij is wanneer hij bij mij is uiteraard. ;-)
    Dat neemt niet weg dat er (nog) altijd een schuldgevoel is omdat hij verplicht is elke week te verhuizen. Of dat weg gaat gaan, betwijfel ik.

    BeantwoordenVerwijderen