Vakantietrend 2015: solo reizen

zondag 8 februari 2015 Gastblogger 3 Opmerkingen

Alleen reizen, we hebben er hier al meer dan eens een stukje aan gewijd.

Nu blijkt solo reizen ook nog eens hip te zijn.

In dit artikel over de tien vakantietrends voor 2015 lezen we:

SOLO TRAVELING

De trendwatchers zien een groeiende populariteit van het alleen op vakantie gaan, zelfs bij zij die geen single zijn. Tussen 2011 en 2014 is er een stijging van 64 procent geweest wat betreft de boekingen van solo vakanties. Mensen die alleen op reis gaan, willen nieuwe mensen ontmoeten en ervaringen opdoen. Op platforms zoals TripTogether.com kan je andere alleenreizigers opzoeken en bijvoorbeeld een kamer met hen delen.

Getuigenissen van solo reizigers lees je hier:
- Kopenhagen by bike
- Alleen op skivakantie
- Alleen naar Parijs (deel 1) en deel 2
- Boekentip: hoe reis ik solo?
- Over een groepsreis die uiteindelijk een solo reis werd (of toch niet)
- Alleen op reis of met vrienden?

Beste single lezer, heb jij al reisplannen voor het komende jaar? Kies je voor een soloreis, een reis met vrienden of met je kinderen, een groepsreis, een staycation, ...? 

3 opmerkingen:

  1. Het wordt een groepsreis met een internationale organisatie. En dan hopen dat de groep een beetje leuk uitvalt...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog geen reisplannen hier. Ik ben een last-minute-reisplanner.
    Maar momenteel heb ik geen zin in een soloreis, noch in een groepsreis.
    Dus wordt het vermoedelijk deels een staycation, deels iets met vrienden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik laat het ook wat op mij afkomen, heb al wel een weekendje 'weg' geboekt. Plannen maken get eits om naar uit te kijken. Daarnast probeer ik niet 'alles' vast te leggen, er is dan ruimte voor het onverwachte! :-)

    BeantwoordenVerwijderen