Turteltaks op elektriciteit treft singles hard

woensdag 21 oktober 2015 Gastblogger 7 Opmerkingen

De elektriciteitsrekening delen door twee of ze alleen betalen, het maakt een groot verschil.

Dit wordt in de toekomst alleen maar erger door de Turteltaks. Een ware schande.

Wordt het geen tijd dat wij singles eens op straat komen? Of naar de rechter trekken om dit aan te vechten?

Of zijn wij brave kippetjes die werkelijk alles pikken?



Met dank aan onze gastblogger. Jouw opinie is ook welkom bij oponseentje@gmail.com

7 opmerkingen:

  1. Groot gelijk! Hier moét iets tegen gedaan worden. Ik ben altijd voorzichtig en zuinig geweest met mijn elektriciteitsverbruik (precies omdat het sinds de zo gezegde 'liberalisering' alleen maar duurder is geworden) en betaalde tot dusver een slordige EUR 20 per maand voor elektriciteit (en nog eens ongeveer 40 voor mijn gas). Door de Turteltaks en de andere maatregelen van 'Vlaanderen-boven' zal mijn elektriciteitsfactuur verdrievoudigen!! (Wat Vlaanderen doet doet het beter: vergeet het maar, kost gewoon meer, kijk maar naar zorgverzekering (maal 2), autotaks sinds die geregionaliseerd is, het kadaster (serieuze hap uit het budget zelfs van wie in een klein appartement woont) nu elektriciteit, ... doe zo voort: stem maar veel Vlaanderen, we zullen er ver mee komen...!) Hoog tijd dat we als singles (en we worden almaar talrijker, zowel jong als oud,) onze stem laten horen en dat het moet gedaan zijn met belastingen op van alles en nog wat, en dan zeker als er met het verbruik geen rekening wordt gehouden (misschien een suggestie voor de belastinggeile Vlaamse regering: voer de TV-taks terug in, want in Wallonië bestaat die ook nog...(EUR 100/jaar))
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook ik pak het heel voorzichtig aan met verwarming en ben er de laatste jaren in geslaagd om steeds iets terug te krijgen. Ik ben verontwaardigd dat er geen verschil gemaakt wordt tussen alleenstaanden en gezinnen met 2-verdieners. Ik vind het ook welletjes geworden en wil mee reageren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook water wordt duurder voor kleine verbruikers: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150929_01892962

    Dit is de druppel die de emmer doet overlopen.

    Ik hoop eerlijk gezegd dat de single-belangenvereniging All1 gaat reageren. Alleen zie ik ze dat nog niet doen, want de oprichtster is een partijgenote van Turtelboom.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het probleem met deze rechts-liberale regering komt steeds op hetzelfde neer: de "kleine man" wordt genekt terwijl bedrijven en grote vermogens grotendeels gespaard blijven. Hopelijk trekt iedereen hieruit zijn conclusies tegen de volgende verkiezingen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is verleidelijk van te snel met de partijpolitieke vinger te wijzen... maar het feit dat er een miljardenput bestaat door het wild in het rond gooien van groene certificaten zonder de minste economische basis, ligt dan weer aan de partij die nu het hardst mekkert (bedankt, Freya Van den Bossche). Dat die bel ooit keihard ging openspatten was al van in het begin duidelijk, maar politici die verder kijken dan hun postje na de volgende verkiezingen zijn een uitstervend ras.

    That being said, het gaat pijn doen, als het in deze vorm wordt ingevoerd. Zucht... we zullen maar een extra dikke trui aandoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb meteen toen ik het in de krant las het mail-adres van madam Turtelboom opgezocht en mijn ongenoegen gemaild naar haar kabinet. Benieuwd of ze me gaan antwoorden. Over de inhoud van het antwoord maak ik me alvast niet te veel illusies. Zo heb ik ook eens naar de Provincie gemaild omdat aleenstaanden en gezinnen dezelfde prov belasting moeten betalen (in Antw toch). Dat antwoord (die moeite namen ze dan wel) was niet bevredigend, en toen ik bleef doorvragen werd ik verwezen naar de politiekers die dit gestemd hebben...
    ZUCHT8
    Maar ik probeer me erover te waken dat ik me er niet té druk over maak..., enkel op het moment dat ik het lees, want anders geraak ik écht gefrustreerd :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zodra er een Singlespartij is sluit ik me er met alle plezier bij aan. We betalen al het meest belastingen, nu komt de Turteltaks er nog bij. Wat zal het volgende zijn?

    Ik mag er niet teveel over nadenken want dan word ik kwaad en dat is niet goed voor 'mijnen tikker'.

    BeantwoordenVerwijderen