Mei: maand van de kluizenaar

maandag 6 juni 2016 Gastblogger 1 Opmerkingen

Er zijn in het leven twee vragen die ik vrees. Twee vragen die mij doen twijfelen aan mezelf. Eén daarvan is: “En wat zijn uw hobby’’s?” Tot voor kort zou ik geen bevredigend antwoord hebben kunnen geven. Ik speel toneel, maar dat is maar een paar maand per jaar. Voor de rest… Tv kijken zeker? Lezen? En af en toe afspreken met vrienden? Zijn dat hobby’s? Maar je zal maar eens géén hobby hebben. Ik moest er aan denken toen ik een column las over een bore out, verveling op het werk. Ik had er nog nooit van gehoord. Zou je je ook kunnen vervelen in je vrije tijd?

Begin dit jaar plande ik mijn agenda vol om toch maar bezig te zijn en buiten te komen. Nieuwe dingen en mensen te leren kennen. Een hobby te hebben! Alleen… koos ik blijkbaar voor dingen waar ik niet goed in ben. Niet echt bevorderlijk voor het zelfvertrouwen. En bovendien had/heb ik daardoor te weinig tijd om voor mezelf te zorgen. Ik besliste dus dat het na de zomer anders moet. Het was dan ook de maand van de Kluizenaar. Mijn persoonlijke kaart, aangezien ik eigenlijk een vrij introvert persoon ben, nogal een eenzaat. De maand dus van introspectie, zoeken en eenzaamheid. Een moment van zelfbezinning om duidelijkheid te krijgen in wat ik werkelijk wil bereiken. Ik weet nu wel dat het zoals de afgelopen maanden niet meer hoeft.

(wordt vervolgd)

1 opmerking:

  1. Wat zijn je hobby's? Het is ook een van de steeds terugkomende vragen wanneer je mensen leert kennen, bv. via dating. Ik vind dat ook een lastige. Want ik heb geen spectaculaire hobby's en veel tijd gaat naar heel gewone dingen, zoals bijvoorbeeld mijn huishouden helemaal alleen runnen en mijn sociale contacten onderhouden.

    BeantwoordenVerwijderen