Het maakt niet uit

zondag 16 oktober 2016 Gastblogger 1 Opmerkingen

De afwas van gister staat er nog. Buiten klinkt de radio van wegwerkers die op hun knieën nieuwe klinkers leggen. Vannacht om vijf uur ging je weg. De lakens ruiken nog naar je. We aten druiven in bed. “Net als de Romeinen”, zei je. Om drie uur gingen we slapen en om vier uur ging de wekker. Erg schoon werden we niet. Zo samen onder de douche. Maar voor wie met z'n tweeën douchen al lang geen dagelijkse kost meer is, maakt dat voor een keer niet uit.

Je schrok van mijn productie op de tegelvloer. Die van jou werd keurig opgevangen in een rubber. Waar je aanvankelijk geen voorstander van was. Maar voor mij geldt nog altijd 'safety first'. Want wat ken ik je nu helemaal? Hoewel ik mannen zoals jij maar al te goed ken. Die niet of heel kort antwoorden op berichtjes. Maar ook dat maakt niet uit.

Jij was degene was die je barkruk steeds dichterbij schoof. Maar je schildert mij af als je verleidster. Zo hoort dat. Zo moet het zijn. Liever met een foute vrouw naar bed dan zelf de naam van foute man dragen. Zo zijn de rollen verdeeld. Zij speelt met zijn natuurlijke behoeftes en hij trapt er in. We zijn beide zonder verwachtingen. Niemand weet van ons samenzijn vannacht.

Moe maar voldaan zet ik me aan de afwas. Met het openen van de hete kraan ontneem ik niemand zijn warme douche. Ik gooi de lakens in de was, dweil nog snel even de badkamervloer en ga dan, voordat ik zelf aan het werk moet, mijn verse krantje lezen. Ik zou graag wat mooie stukjes willen voorlezen aan iemand die tegenover me zit en samen met mij koffie drinkt. In plaats daarvan maak ik foto's van de mooiste artikelen en zet ze op twitter. Dan kunnen gelijkgestemden meelezen. Ze zijn niet hier maar dat maakt niet uit.

Ik loop de mistige tuin in en pluk de laatste druiven. Ze smaken naar een zomer vol zon. Door de radio buiten klinken zoetgevooisde liedjes van verloren liefdes. De wegwerkers zingen mee.


oktober 2016, Lehti Paul


Met dank aan onze gastblogster. Mail jij ons ook je single-belevenissen, tips, kijk op de dingen, ... ? Eén adres voor alle ontboezemingen: oponseentje@gmail.com

1 opmerking: