Single zijn in tijden van corona

vrijdag 20 maart 2020 Gastblogger 3 Opmerkingen

Het zijn 'verwarrende tijden'... nieuwsberichten, voorzorgsmaatregelen, alles ademt 'corona' uit.
Als single kan de opgelegde (grotendeelse) isolatie nog zwaarder doorwegen.
Hoe pakken jullie deze periode aan?

Hierbij mijn aanpak:
- elke avond chat ik met drie vast mensen (genoemd: 'het dagelijks klapke')
- elke dag een wandeling: soms alleen, soms met iemand erbij
- van thuis uit kunnen werken, leidt af en houdt bezig
- lange leve het internet: meetings via Zoom, online filmpjes om te stretchen en sporten, series en films
- trachten ook de positieve kant van de zaak te zien: de zalige rust en stilte, de luchtkwaliteit gaat erop vooruit, mijn huis krijgt een keer een grondige opkuis (in stukskes, elke week iets)

Natuurlijk mis ik ook veel dingen, maar er eens over kunnen spreken en merken dat anderen dat ook hebben, doet al veel.
Ik stel me ook de vraag: kunnen singles nu beter met de opgelegde isolatie om omdat wel al met zoveel onze plan leren trekken of is het juist moeilijker want er komt nog meer op onze schouders te liggen. Of ligt het antwoord ergens tussen deze twee in?

3 opmerkingen:

  1. Ik vind het heerlijk! Uurtje langer slapen, geen tijd kwijt aan de trein dus na het werk meteen de tuin in, alles lekker rustig,... van mij mag de quarantaine nog een paar weken verlengd worden. Ik hoop dat jullie er ook van kunnen genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik weet niet of de vorige reageerder er bijna een maand later nog hetzelfde over denkt, maar ik was het na een week al beu en nu wordt ik helemaal gek (gekker). Ik heb geprobeerd er een "stukje" over te schrijven. Ik ben er niet echt tevreden over, maar toch: https://alleen790940948.wordpress.com/2020/04/20/covid-19-en-alleenstaanden/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve medemensen,
    keer terug naar wie je was als kind en lach, dans, fiets, wandel en droom
    keer naar binnen het is er een mooie tijd voor,
    brand een kaars en volg de dans van het licht,
    mijmer er op los,
    dit is wat ik doe wanneer ik wakker wordt.

    BeantwoordenVerwijderen