Parijs op m'n eentje

zondag 11 oktober 2009 Lies 0 Opmerkingen

Onlangs viel er een mail van Thalys in m’n mailbox. Voor 50 euro kon ik heen en weer naar Parijs.

En zo komt het dat ik onlangs bij het ochtendgloren op de trein naar Parijs zat. Zodra ik aankwam in Parijs, zette ik koers naar mijn logeeradres. Ik mocht namelijk logeren bij een Parisienne die ik via Couchsurfing kende. Couchsurfing is een wereldwijd netwerk van reizigers die op bezoek gaan bij elkaar om zo andere mensen en culturen te leren kennen. Ik reisde al eerder op deze manier en vind het echt geknipt voor singles. Geen eenzame avonden op restaurant of in dure hotelkamers, wel gezellig aanschuiven aan tafel bij leuke mensen die je hartelijk verwelkomen, je honderduit vertellen over hun leven en hun land, ervoor zorgen dat je je thuis voelt in hun huis. De couchsurfster bij wie ik logeerde, kende me enkel via de site, maar gaf me toch haar adres en de toegangscode tot het gebouw. Ze beloofde ook de sleutel onder de mat te leggen. Toen ik terplekke kwam, bleek ze het vergeten te zijn, maar gelukkig kan men bagage in bewaring geven in het station Paris-Nord. Toen ik ’s avonds terugkwam, was mijn gastvrouw er nog steeds niet. Dus trok ik maar naar een restaurant. Daar had ik een leuke babbel met een andere Belgische die ook alleen naar het restaurant kwam. Gelukkig was mijn gastvrouw later op de avond wel thuis. Ze bleek een heel vriendelijke jongedame te zijn die heel vaak mensen te gast had. Ik mocht 4 dagen bij haar logeren. De laatste dagen was ze er zelf niet, maar deelde ik het appartement met een Braziliaans koppel.

Om mijn bericht niet al te lang te maken, vertel ik het vervolg van mijn Parijs-trip een volgende keer.

0 reacties: