Tips voor singles die op trektocht willen

donderdag 1 oktober 2009 Lies 0 Opmerkingen

Een goede vriend van mij is net terug van een trektocht. Het was een groepsreis met Te voet en hij vond het erg leuk.

Zelf ga ik ook heel graag op trektocht, maar ik zie mij nog niet alleen ronddwalen als roodkapje in het grote donkere bos. Ik ben trouwens een absolute nul in kaartlezen.

Alleen de wijde natuur intrekken, is dus geen optie voor mij. Niet alleen omwille van mijn totaal afwezige zin voor oriëntatie, zonder gezelschap vind ik er echt niks aan.

Wil jij ook liever niet alleen op trektocht? Dan kan ik je de volgende tips geven:

Je kan reisgenoten zoeken op het net. Dat kan via de zoekertjesrubriek op de site van Wegwijzer.

Zelf trok ik ooit door de Ardennen (een mens moet ergens beginnen, nietwaar?) met Nederlandse reisgenoten die ik leerde kennen via Andersreizen. Dat klikte meteen en we zijn daarna nog vaak samen op stap geweest.

Je kan een reis boeken bij Joker. Ik ging vroeger wel eens op reis met die organisatie, maar ondertussen zou ik waarschijnlijk tot de oudere groepsleden behoren. En voor hun 46+ reizen ben ik (gelukkig) nog te jong.

Je kan ook mee met Te voet of met Anders Reizen. Deze organisaties hebben een ouder publiek dan Joker. Mijn ervaring is dat hoe zwaarder de tocht is, hoe jonger (en ook mannelijker) het publiek is. Goedkoop kan je ze niet noemen, maar als je weinig tijd hebt om zelf reisgenoten te zoeken en iets in elkaar te boksen, kan het wel een goede oplossing zijn. Soms vallen de reisgenoten mee, soms ook niet. Voor je boekt, kan je wel naar de leeftijden en het geslacht van je medereizigers vragen. Maar of ze sympathiek zijn, kan niemand je natuurlijk vertellen... Zelf ga ik nooit langer dan een week op trektocht met een groep. Leer je leuke mensen kennen, dan kan je later nog altijd wat langer met hen op reis gaan. Vallen de mensen tegen, dan ben je blij dat je maar een weekje in hun gezelschap moet doorbrengen. Maar meestal zijn groepen een mix van heel leuke en ook wat minder leuke mensen.

0 reacties: