Oost, west, ...

vrijdag 2 april 2010 Lies 1 Opmerkingen

Straks is het Pasen en dan heb ik vakantie.

De vorige jaren trok ik er dan wel eens op uit, maar dit jaar heb ik besloten gewoon thuis te blijven.

Want als ik als single op reis wil, dan heb ik de keuze tussen:

1. alleen op reis gaan (heb ik al gedaan en heb ik geen zin meer in)

2. op groepsreis gaan (duur en je weet nooit of de reisgenoten meevallen)

3. vrienden in het buitenland bezoeken (maar die moeten vaak werken of hebben kinderen om voor te zorgen)

4. iets organiseren met vrienden (moet je tijdig aan beginnen en daar ben ik niet zo goed in).

Telkens ik beslis niet op reis te gaan, zie ik mijn agenda in de weken en dagen voor die vakantie wonderlijk vollopen zonder dat het me veel moeite kost.

‘Ga je mee op daguitstap?’, vragen mijn ouders. Zij hebben besloten met de kleinkinderen naar zee te gaan.

‘Ik organiseer sportlessen voor volwassenen tijdens het paasverlof’, mailt iemand anders.

‘Hey Lies. Can I visit you?’, vraag een Couchsurfer.

En ik ben blij dat ik vakantie heb en ‘yes-woman’ kan spelen.

Bovendien kan ik in deze periode weer een flinke stap vooruit zetten qua interieurinrichting. Ik heb bijvoorbeeld de tijd om de firma die mijn inbouwkast gaat maken te laten langskomen. Een dergelijke kast kost zeker niet weinig, maar als ik bekijk hoeveel geld ik uitspaar door deze keer niet op reis te gaan, dan is daarmee al een deel van de kast betaald. En na jaren kleren leggen op gammele rekjes, ga ik daar zeker nog jarenlang van genieten.

1 opmerking:

  1. geniet van de kast, het thuisblijven, de uitnodigingen, de rust en... het Belgisch waterzonnetje :)

    BeantwoordenVerwijderen