De groepsreis (deel 2)

maandag 20 juni 2011 Lies 1 Opmerkingen

En dan nu het vervolg van het verhaal van gisteren.

Na de eerste twee dagen van de reis te hebben doorgebracht met de groep, had ik nog steeds hetzelfde gevoel als tijdens de vertrekvergadering. Dit waren echt niet de mensen waarmee ik nog 12 extra dagen wou doorbrengen.

Dus sprak ik de reisleider over mijn plan B. Die man had ook wel door dat de leeftijdskloof tussen mij en de anderen wel erg groot was, om over al de andere kloven nog maar niet te spreken. Dus liet hij mij een papiertje ondertekenen dat ik op eigen verantwoordelijkheid de groep verliet. Sympathiek was ook dat hij me mijn deel gaf van het budget dat hij meegekregen had voor de overnachtingen.

Ik bladerde door mijn Trotter. Plots viel mijn oog op de beschrijving van een pensionnetje in een stadje dat op een uur bussen lag: 'Wil je graag andere reizigers ontmoeten, trek dan naar dit sympathieke adresje.'
Yes, dit was wat ik zocht. Even later zat ik al op de bus.

(vervolg morgen same time, same place)

1 opmerking:

  1. goed idee van je om een plan B te hebben... hoewel ik ook al ettelijke jaren alleen ben nu, heb ik nog nooit aan zo'n groepsreis deelgenomen, het trekt me niet echt aan... en tot hiertoe vond ik ook altijd (leuke) reisgenoten... of kwam er weer wat anders uit de bus...

    BeantwoordenVerwijderen