Dé klik, 'k klikt, klikkerdeklik...

zondag 17 juli 2011 Gastblogger 1 Opmerkingen

Er is een nieuw boek verschenen* over 'de klik'. Het is te zeggen: de wetenschap heeft zich toegelegd op het ongrijpbare: waarom en hoe het klikt tussen twee (of meer) personen.

De klik? Dat voel je meteen, de eerste minuut dat je me iemand praat. De 'magische klik', dat is, mijns inziens, een stap verder: dat is 'klikken' en weten dat er meer van zal komen,dat er een (spannend?) vervolg gaat zijn.

Want wat is het dat klikt? Zijn wij, singles, op zoek naar die klik in relatietermen?

Ik vind de magie van de klik juist zo mooi, dat de samenstelling ervan voor mij verborgen mag blijven. Klik-klik-klik-ik krijg plots een inzicht-klik-klik-klik-een mooi moment van oogcontact met iemand op de trein-klik-klik-klik-ik denk aan iemand en krijg een sms-je-klik-klik-klik....

Vlinderke

*'De magie van de klik' door Ori en Rom Brafman

1 opmerking:

  1. Klik eens naar "Schopenhauer" of iets meer genuanceerd en minder beklijvend; Het romantisch misverstand van Jan Drost...

    Moedeloos lezen is het... En twijfel, twijfel...
    Maar dat ze er gewoon is is wel een aangenaam gedoe :-)

    BeantwoordenVerwijderen