Boerenbedrog, die vakanties!

zaterdag 3 september 2011 Gastblogger 7 Opmerkingen

Ik denk dat het voorjaar de mooiste tijd van het jaar is. Niet alleen worden de dagen langer en is het weer steeds mooier, bovendien is er dat heerlijke vooruitzicht: vakantie. Het voorjaar is de tijd van dromen, van verlangen naar die dagen in de zon, de bergen, die leuke stad, wat dan ook, voor elk wat wils.

Je werkt je nog door allerlei zware en minder zware dossiers heen, wetende dat er snel een einde aan komt, dat de vakantie lonkt. En je weet ook heel goed dat je niet alle dossiers af zal krijgen. Maar die zijn dan voor NA de vakantie en daar wil je nu even niet aan denken. Als het ietwat mogelijk is, schuif je zelfs de allervervelendste, moeilijkste en minst interessante dossiers nog even voor je uit... Yes!

En dan is 't zover, dan is 't vakantie. Die periode waar je zo lang hebt naar uitgekeken. Plezant, je ontdekt nieuwe werelden of je ligt 14 dagen in de zon, het maakt niet uit. Het is gewoon tof, lekker niets doen, of doen waar je lekker zin in hebt. En als 't meezit voor de single, misschien zelfs een lekker vakantielief!

Ik denk ook dat de moeilijkste periode van het jaar, de week na het verlof is. Zelfs al is er nog een mooie nazomer en zijn de dagen nog lang. Het vooruitzicht biedt heel wat minder: de koude winter, geen vakantieplannen meer, gewoon werken, de dagelijkse sleur. Je hebt de vakantieblues.

Ik ben ervan overtuigd dat die week voor singles nog veel zwaarder weegt. De vakantie was immers een climax van sociale contacten. Je reist in groep of met je vrienden, en zelfs als je alleen op reis gaat, leer je veel mensen kennen. Plots is dat allemaal gedaan, en zit je 's avonds weer alleen in je eenzame zetel... met – als het even tegenzit – die allervervelendste, moeilijkste en minst interessante dossiers van je werk, die intussen wel heel dringend moeten worden aangepakt.

Ik wou dat het weer lente was!

7 opmerkingen:

  1. Inderdaad, dat was voor mij ook de moeilijkste week...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens de wetenschappers is het een fabeltje dat we na de vakantie ons beter voelen en met opgeladen batterijen aan de slag gaan! Als zo'n vakantie-effect al bestaat, is het van korte duur. En voor singles is de uitkomst misschien nog slechter? Maar 's avonds met je dossiers op schoot? Misschien is een nieuwe single bijeenkomst dan wel een pleister op de wonde!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn neef Bopske ging ook op vakantie.Meestal naar een museum. Liep hij uren rondjes met een Vermeer op zijn hoofd door het museum.Je keek alleen.Wat moest je anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nochtans vind ik het nagenieten van de vakantie (eventueel met de foto's erbij) net zo heerlijk als het vooruitzicht erop.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. langs de andere kant: het najaar heeft ook iets heel gezellig: lichtjes, kaarsjes en cocoonen!
    :-) Enne, die vrienden trommel je ne keer op voor een gezamelijk filmke...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben ook van plan om alleen op vakantie te gaan, voor het eerst in mijn leven. Dat zal wel een heel avontuur worden, hoop ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik herken het volledig. Vakantieblues, ik heb daar ook altijd last van. Zeker omdat ik de laatste jaren steeds in groepsverband op reis ging en je je dan toch wel heel erg alleen voelt als je terug thuis komt. Gelukkig was er dit jaar wél iemand om naar uit te zien bij mijn terugkeer :-) Dat maakt de blues minder erg, al blijft ze aanwezig. Het rotweer zal er ook wel voor iets tussen zitten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen