Steek de taalgrens over en vind een lief

zaterdag 17 december 2011 Lies 1 Opmerkingen

Ik las het boek 'Dag Vlaanderen!' van Christophe Deborsu en stak er wat van op. Namelijk dat je als single vrouw maar beter eens vaker de taalgrens kan oversteken.

In Wallonië is namelijk maar liefst 14% van de mannen single. In Vlaanderen is dat maar 11,4%.

Bovendien staan de Vlaamsen heel hoog aangeschreven bij de Waalse mannen, volgens Christophe Deborsu: 'Ze zijn slim (de Vlaamse scholen presteren beter dan de onze), mooi (alleszins blonder dan de Waalsen), rijk (tenminste hun ouders), meertalig (nog meer als ze een koppel met een Franstalige vormen).' (Dank u, Christophe, ik herken er mij volledig in ;-).

Voor onze mannelijke lezers die na dit stukje prompt op pad willen gaan om een Waalse te verleiden, heeft Deborsu jammer genoeg minder goed nieuws. Dit serveren we u morgen.

1 opmerking:

  1. En ik had me al voorgenomen om dat boek te lezen :-)
    Nu heb ik al helemaal geen excuus meer om het te laten liggen!

    BeantwoordenVerwijderen