24 uur online daten

donderdag 6 juni 2013 Gastblogger 2 Opmerkingen

Het is wellicht nog een tikkeltje te vroeg om nu al een eindconclusie te formuleren. Laat mij toch al zeggen dat de dingen die ik zie in de lijn van de verwachtingen liggen.

1) Als je niet betaalt, kan je niks met zo’n profiel. Als je wel betaalt, kan je berichten sturen met persoonlijke inhouden, chatten … Maar enkel met personen die ook betalen. En ik vermoed dat de meeste mensen een gratis profiel hebben. Een slimmerik zette zijn mailadres open en bloot op zijn profiel. Handig, want dan kan iedereen hem mailen maar helemaal veilig is het niet. ‘t Zag er wel een leuke kerel uit dus misschien moet ik hem toch maar eens mailen… Alhoewel hij waarschijnlijk enorm populair is en de dames die ook niet willen betalen gewoon voor het uitkiezen heeft.

2) Veel mannen vullen dat profiel maar half in. Of schrijven “Vraag maar wat je wil weten”. Instant turnoff. Als zij het spel niet serieus spelen, ik ook niet. Mannen die hun profiel wel invullen maar het vol schrijffouten zetten worden ook afgeschreven. Ik merk dan weer dat ik val voor iemand die vlot schrijft en humor in zijn teksten gebruikt.

3) ‘t Is waarschijnlijk een vooroordeel maar ik denk dat de profielfoto belangrijk is. Mijn profiel is uiteraard zeer goed geschreven en zal minstens een glimlach op de lezer zijn gezicht toveren maar dan moet hij het eerst lezen natuurlijk… Bij een speeddate heb je tenminste nog zeven minuten om iemand van je charmes te overtuigen. Hier gebeurt de eerste selectie op looks.

4) Hoe zit het met de inhoud van die profielen? Iedereen zet op het internet wat hij zelf wil. ‘k Ben nog niet aan het afspreken en ik heb al mijn bedenkingen bij de veiligheid van het systeem.

5) ‘k Ben ook al een bekende tegengekomen. Geen idee of dat genant voor hem was, of voor mij. Hij gebruikte trouwens een profielfoto die genomen werd tijdens ons eerste jaar dat wij samen onze broek versleten aan de Ham. Dat is zo’n tien jaar geleden. Dat is dus niet wat ik recent noem… Dat doet mij weeral twijfelen aan de inhoud van die profielen.

6) ‘k Heb er al geen zin meer in…

Met dank aan onze gastblogster.

2 opmerkingen:

  1. Punt 1: dat e-mailadres wordt op sommige/veel/de meeste (?) ontmoetingssites niet toegelaten. Ik denk zelfs dat nieuwe of gewijzigde profielen (semi-)automatisch daarop gescreend worden. Ik weet in ieder geval een dergelijke site waar een profiel(wijziging) pas verschijnt na goedkeuring en met e-mailadres wordt het niet goedgekeurd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe altijd de moeite om iemand haar profiel te lezen. Vervolgens neem ik mijn tijd om een leuk interessant berichtje met een beetje inhoud op te stellen. En toch moet ik tot de conclusie komen dat 90% van die berichtjes straal genegeerd wordt. Ikzelf reageer altijd als ik een berichtje krijg... . Als er een ding is wat ik geleerd heb op deze datingsite is het dat vrouwen minstens even erg zijn als mannen als het op elementaire beleefdheid aankomt.

    BeantwoordenVerwijderen