Boekendate 4 (deel 3)

dinsdag 22 oktober 2013 Gastblogger 0 Opmerkingen

Het resultaat van de gewijzigde formule, dat kon ik in eigenste persoon vaststellen tijdens de tweede uitgave. Uiteraard wou ik er ten allen prijze weer bij zijn, alleen al om de sympathieke prille contacten die ik gelegd had tijdens en net na de eerste date te kunnen bestendigen.

Lichtjes naast het net viste ik daar want ik herkende weinig of geen bekende gezichten onder de nieuwe groep deelnemers. Tja de zuiderse zon, daar kan ik niet tegen op…

Acht breinen, met zoveel waren we ongeveer, kunnen meer denken dan één enkel, en acht paar oren horen meer dan één paar. Dat is nog steeds de belangrijkste meerwaarde van de boekendate nieuwe stijl voor mij. Want in de vierde, die zoals gezegd plaatsvond afgelopen vrijdagavond, werd deze nieuwe stijl verdergezet.

Zeer interessante inzichten en meningen kwamen tijdens de boekenvoorstellingen op tafel die bij mij nooit zouden opgekomen zijn, iemand gooide iets in de groep waar iemand anders dan weer op inpikte om nog iets anders en heel onverwachts toe te voegen.
En dat de opkomst ook deze keer uitgedund en selecter was gaf de gelegenheid om iedereen rond de tafel beter te leren kennen. Aan ietwat gênante stille momenten die je in een tweegesprek zoals in een traditionele date soms moeilijk kan vermijden, gaf een groepsgesprek geen ruimte.

Het thema ‘boeken die je leven veranderden’ doet vrij vlug denken aan de groots opgezette en moeilijk doordringbare literatuur, dit is stellig een onterechte ongerustheid want de deelnemers lezen veel uiteenlopender en breder dan dit. De waaier bestaat uit verrassend verschillende genres, fictie en non-fictie, sentimenteel of biografisch, geïllustreerd of zonder afbeeldingen, …
mensen met heel uiteenlopende lectuursmaak te horen praten over wat hen passioneert in hun favoriete boeken is iets verrijkend en
zeer genietbaar en het zal dat altijd blijven voor mij.

Met dank aan onze gastblogger.

0 reacties: