Nieuw tv-programma: vind je lief

zondag 26 juli 2015 Gastblogger 4 Opmerkingen

Vanaf morgen kan je op Eén elke dag kijken naar 'Vind je lief'.

In België zijn er 1,6 miljoen singles, een aantal dat in vijftig jaar tijd verdrievoudigd is. Samen met Bieke Illegems gaan singles op zoek naar de ware liefde. Het programma kijkt daarbij niet alleen door de ogen van de kandidaten, maar ook door die van de socioloog, bioloog, econoom, filosoof, psycholoog, seksuoloog en matchmaker...

Klik hier voor een interessant opiniestuk van relatiebemiddelaar Rika Ponnet dat onlangs in de Morgen verscheen naar aanleiding van dit nieuwe tv-programma waaraan zij meewerkt.

4 opmerkingen:

  1. Ja, ik las het ook op de site van De Morgen. En ook dat er ondertussen al vijf koppels gevormd zijn. Ik kan die mensen enkel het beste wensen met elkaar. En veel liefde.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Per uitzondering volg ik het programma: de aflevering gisteren vond ik niet geslaagd, de eerste uitzending wel. Je ziet gelijk bij wie er die magische klik is: Nele en Guy - twee mature mensen en hun hart spreekt zeer duidelijk!, de rest van de mensen is nog zoekende op emotioneel en/of praktisch gebied en (nog) niet klaar voor een relatie, alhoewel het verlangen er is. De kijk van de 'professionals' is niet veel bijbrengend: de date-partners zeggen, na korte tijd samen, net hetzelfde (en hierbij mijn analyse, misschien moet ik het programma presenteren ;-) ).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het programma een verademing tussen al dat (wan)smakelijk daten en de sensatiezoekende Jani's van deze wereld.

    T zijn gewone, toffe singles die in hun waarde gelaten worden, naar mijn bescheiden mening. Niemand die hen probeert te veranderen, hen wijsmaakt dat het met een nieuw kapsel vanzelf gaat gaan en pijnlijke momenten worden niet tot vervelends toe uitvergroot, ...

    En het geeft toch niet dat sommigen nog zoekende zijn? Dat mag toch? Het is de dag dat ik stop met zoeken dat ik me écht zorgen ga beginnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mij vooral bijblijft na 1 week het programma gevolgd te hebben: 2 van de 3 singles gaan op het einde van de week toch weer voor de zelfgekozen partner. 1 van de 3 staat er met de partner die de experts voor hem selecteerden, maar het ziet er niet naar uit dat dit meisje ooit meer dan een vriendin gaat worden. Kies dus zelf je date, zou ik zo zeggen.
    Ook interessant om te zien, is waarom alle vrouwen op de speeddate wild zijn van Guy. Die man probeert zichzelf niet te verkopen, maar richt zich heel erg op de ander. De tip van Rika Ponnet is dan ook een die iedere single in het achterhoofd zou moeten houden: probeer niet de interessante uit te hangen, maar toon echte interesse voor de ander.

    BeantwoordenVerwijderen