Mix & Mingle 12/12/2015: you had to be there

woensdag 16 december 2015 Lev 5 Opmerkingen


Ik ben al een tijdje weg uit Gent, maar het blijft wel met voorsprong mijn favoriete groot dorp; dus toen deze activiteit werd aangekondigd twee weken geleden, mocht ik écht geen excuus meer zoeken om toch maar thuis te blijven. Snel een bereidwillige babysit gebeld voor Ukje, en in de agenda gezet: café De Karper in Gent, vanaf 21u.

In de valavond nog eens binnengesprongen bij een oude studievriend die ik alweer een paar maand niet gezien had, en dan tien minuutjes te voet richting Karper. Eerste keer naar een expliciete "single" activiteit, op m'n eentje - geen idee waaraan me te verwachten. Onwennige stiltes? Kliekjesvorming? Soitja, in het ergste geval ben ik een uurtje of twee later terug thuis. We zien wel.

Ongegrond, zo blijkt al snel. Een paar bevallige jongedames ontfermen zich over alle binnenkomers, en er is een en ander voorzien om mensen uit hun schelp te lokken. Het begint een beetje stroef, met iedereen die z'n best doet om een gesprek met de veelal onbekende tafel/tongenoten op gang te trekken en te houden, maar lang duurt het niet. Er wordt gebabbeld, gelachen. Het feit dat het expliciet géén dating-event is, helpt een pak: extra bonuspunten voor de dames van de organisatie, die ook hun best doen om met sluw geplaatste mini-spelletjes de indeling van de tafels regelmatig eens goed door elkaar te schudden.

Bij een quizje tussendoor word ik als partner opgepikt door een vrolijke dame die Leffe veel te zoet vindt als bier, en we cruisen in recordtijd door de vragen. De charmante jury hanteert de rooie bic met het nodige mededogen voor de flagrante gaten in ons gecombineerd geheugen, en we schuiven aan bij een tafeltje om wat verder te kletsen. Glas erbij, nootje knabbelen.

Als het begint op te vallen dat het aantal aanwezigen aanzienlijk begint te verminderen en tafeltjes beginnen te fusioneren, is het al half drie. Whoops. Oké, nog ééntje drinken en dan naar huis... Uiteindelijk wordt om half vier de deur van het café achter ons op slot gedraaid. Er klinken bedankts en tot ziensen (en ook concreter advies - ik heb me effectief netjes aan de 120 gehouden onderweg, G!) en dan de wandeling en rit huiswaarts. Om iets na vier draai ik de oprit op.

Dames van Mix&Mingle: petje af! Zo mogen er nog veel avonden komen.

5 opmerkingen:

  1. Ik vraag mij af of er ook hier weer het gebruikelijke overaanbod aan vrouwen was. Ben ook benieuwd naar de leeftijd van de deelnemers.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De precieze cijfers zal de organisatie wel kunnen vertellen, maar ik zou ruwweg een 60/40 vrouw/man verdeling schatten. Qua leeftijd... late twenties, volledig de 30-range, begin 40? Maar misschien ben ik gewoon slecht in leeftijden gokken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vond het een super event, een dikke dank u an de organisatoren!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg bedankt voor het leuke verslag! We zijn blij dat ons idee aansloeg en denken na over een mogelijk vervolg.
    Anoniem, zoals Lev schreef: Mix&Mingle is geen expliciet dating-event. We willen singles samenbrengen, zonder druk, gewoon om nieuwe mensen te leren kennen. En wat niet is, kan altijd nog komen :).
    Laten we zeggen dat er een goede 'mix' was :). Misschien tot een volgende keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben zelf na enig beraad met mezelf naar de Single Night in het Gallo Romeins museum in Tongeren geweest (ook op zaterdagavond 12 dec :-)) die ook heel leuk origineel en laagdrempelig in elkaar zat.
    Hoe was het ruw geschat met de herkomst gesteld? Vooral mensen uit het Gentse (en omgeving) of toch ook van ver daarbuiten? In Tongeren was bij benadering de helft van Limburg, de overige helft van een beetje overal (tot 100 km).

    Succes met de mix & mingle2 al, misschien kom ik dan wel eens piepen:-)

    BeantwoordenVerwijderen