Hoera, single in tijden van feestgedruis

dinsdag 15 december 2015 Gastblogger 0 Opmerkingen

Op de site van Charlie verscheen alweer een schitterende colum. Hoera, ik ga single de feestdagen in schrijft Selma Franssen.

Enkel citaten voor wie nog overtuigd moet worden om door te klikken: 'Voorheen zag ik single zijn als een tussenstation. Ik ging op een goedkoop kot wonen, wachtend op iemand om mee samen te hokken. Nu zie ik het singledom als een volwaardige levensstijl (...). Sinds ik letterlijk heb geleerd met mezelf te leven, ga ik zelfs vrolijk de winter in.'

Typische single issues heb je het hele jaar. Maar de singles in mijn omgeving, hoe gelukkig ook, bevestigen het allemaal: in december word je net wat vaker geconfronteerd met reacties van buitenstaanders die menen dat er iets in je leven ontbreekt.

Daarom wens ik in het bijzonder alle singles fijne, of in elk geval acceptabele, feestdagen toe. Of je nu met je glitterpanty’s aan goedkope cava tankt, of in een trui met mottengaten op de bank hangt: je mag dan wel single zijn, je bent niet alleen. We zijn met maar liefst 1,6 miljoen in België. Ik hoop dat we collectief een dodelijke blik zullen afvuren als die ene tante weer vragen stelt over dekseltjes en potjes. En wie met nieuwjaar nog niet weet wat te doen: iedereen is welkom om met mij, m’n vrienden en drank naar keuze 2016 in te luiden. Ik meen het. Singles, let’s unite!


Singles aller landen, verenigt u dus (bij voorkeur op deze blog ;-)!

0 reacties: