Word jij mijn wettelijke vriend?

vrijdag 8 april 2016 Gastblogger 3 Opmerkingen

In het leven van de single nemen vrienden dikwijls een centrale plaats in.

De steun die anderen vooral zoeken bij hun partner krijgen wij van onze vrienden.

Logisch dat wij er dan ook voor onze vrienden willen zijn als ze ziek worden, dat we erbij willen zijn als ze trouwen en dat we liever onze erfenis naar onze beste vriend(in) zien gaan dan naar vadertje Staat.

Daarom voel ik wel wat voor dit voorstel voor 'wettelijke vriendschap' van Jong Groen. Wat denken jullie ervan?

Met dank aan onze gastblogger. Zin om ook van gedachten te wisselen met de lezers van deze blog? Mail je opinie naar oponseentje@gmail.com

3 opmerkingen:

  1. Complete quatsch, sorry - dan mag je met je vrienden eerst nog eens naar het gemeentehuis om het officieel te maken, en als er een haar in de boter komt mag je nóg eens passeren voor een "echtscheiding-light".

    Gewoon successierechten afschaffen. Ik heb sowieso nooit gesnapt waarom de staat legaal aan lijkenpikkerij mag doen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Successierechten afschaffen? Dit lijkt mij een belangrijke bron van inkomsten voor onze staatskas. Dat afschaffen gaan we voelen in onze gezondheidszorg, wegen, openbaar vervoer, scholen, ... Geen optie dus voor mij.

    Maar ik ben wel voor een redelijk tarief qua successierechten. Als je geen kinderen hebt, wordt het merendeel van wat je opgebouwd hebt in je leven ingepikt door de staat en dat vind ik onredelijk. Dan is het toch beter dat je vrienden kan laten erven tegen een redelijk tarief? Al zijn vrienden dikwijls leeftijdsgenoten en kunnen mensen die jonger zijn dat geld vaak beter gebruiken. Zou men mij scheef bekijken als ik een minderjarige als wettelijk vriendje benoem?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Lies: 't zou natuurlijk wel helpen moesten ze het geld van onze staatskas inderdaad inzetten op gezondheidszorg en scholen e.d. Niet in F16's en ander oorlogstuig bv., of subsidies voor grote varkensstallen om maar iets te zeggen, of voor compleet foute projecten zoals U-place, en dat ze ook 's de mogelijkheden voor belastingontwijking via nepbedrijven in fiscale paradijzen (voor diegene die de mensen kunnen betalen om dat allemaal te regelen) grondig aanpakken.
    Tot zolang mogen ze wat mij betreft gerust (een deel van) de successierechten voor mensen zoals jij en ik afschaffen.

    BeantwoordenVerwijderen