Maart: een overvloed aan vriendschap

woensdag 6 april 2016 Gastblogger 1 Opmerkingen

Elle heeft een ongewone hobby: tarot. Ze deed een jaarlegging per maand en wist dus begin 2016 al wat haar dit jaar te wachten stond. Met een maandelijkse blogpost houdt ze ons op de hoogte van haar avonturen als single aan de hand van die jaarlegging.

Na de donkere februarimaand keek ik echt uit naar maart. Ik had een boost nodig. Voor maart legde ik de kaart van ‘overvloed’ en ‘vriendschap’. Vriendschap is iets waar ik deze maand veel aan gehad heb. Ik haalde de banden aan met een heel goede vriendin uit de lagere school, die binnenkort spijtig genoeg naar het buitenland verhuist. En ik ging een paar dagen de natuur in, kamperen met een van mijn beste vriendinnen. Zo dicht hadden we nog nooit samen geleefd. Aan de hand van een paar glazen wijn werden er nogal wat levensvragen beantwoord. Zo leerden we elkaar beter kennen, op een andere manier.

Toen een andere – al vrij lang vrijgezelle - vriendin enkele dagen geleden liet weten dat ze een vriendje heeft, werd het weer even moeilijk. Single zijn is namelijk leuker als je het niet alleen bent. En die vragen staken weer de kop op. Waar heeft ze hem leren kennen? Kan het echt zo snel gaan? Wanneer is het mijn beurt? Zal het ooit nog mijn beurt zijn? Waar leer je nu nog iemand kennen? En moet ik er meer mijn best voor doen? Maar de liefde komt toch wanneer je ze het minst verwacht, niet?

Die vragen verdwenen deze week opeens naar de achtergrond. Toen ik na het werk thuiskwam in mijn zonnig appartementje, spurtte ik mijn – onafgewerkt – terras op om naar de ondergaande zon te kijken. Bij gebrek aan meubilair op een kussen op de grond, met een interessant artikel in de ene hand en een kommetje vol lekkers in de andere besefte ik: op dit moment ben ik perfect gelukkig.

Met dank aan onze gastblogster. Jouw getuigenis, opinie, tip, ... is ook welkom bij oponseentje@gmail.com

1 opmerking:

  1. mooi en herkenbaar; het ene moment vertwijfeld over je single-zijn (wanneer zal het mijn beurt zijn?, e.a. ...) en het andere moment kan dit plots omslaan in het perfecte geluk van dat moment door de kleine mooie dingen. Het leven zoals het is :)

    BeantwoordenVerwijderen