Half juli: help!

woensdag 20 juli 2016 Gastblogger 2 Opmerkingen

De kaart van deze maand heb ik nog niet bekeken. Dat doe ik pas op het einde van de maand om niet beïnvloed te worden. Ik heb jullie hulp nodig voor een andere zaak.

Door werken aan de façade van mijn appartementsblok, deel ik momenteel een langgerekt stuk balkon met drie andere appartementen. Een paar maanden geleden leerde ik zo de buurvrouw van twee flats verder kennen. Ze stond opeens op mijn terras. Ze had zichzelf buitengesloten en kwam vragen of ze langs mij naar buiten kon gaan. Wel een originele manier om elkaar te leren kennen, natuurlijk.

Een paar dagen geleden zat ik te wachten op bezoek, toen er plots aan de deur gebeld werd. Dat gebeurt ook niet vaak, dus ik dacht dat mijn bezoek met iemand het gebouw binnen was geglipt en aan de deur stond. Groot was mijn verbazing toen ik een knappe jongeman met boodschappen in het deurgat zag staan. Hij was mijn directe buur – die ik in al die tijd nog maar één keer had gezien – en was zijn sleutel vergeten. Of hij via mijn terras naar zijn appartement kon? Geen probleem uiteraard. Op weg naar buiten draaide hij zich nog eens half om en glimlachte een beetje gegeneerd.

Die avond maakte ik nog grapjes met mijn gezelschap over het uitnodigen van de buurman. En ja, ik zou hem best beter willen leren kennen. Ook al staat het appartement te koop. En gaat hij waarschijnlijk bij zijn vriendin wonen. Maar misschien reden te meer om er vaart achter te zetten? Dus hier wil ik een beroep doen op jullie.

Vrouwen, wat is volgens jullie een goede manier om contact te leggen, een manier die toch spontaan lijkt?

Mannen, welke openingszin doet het ‘m voor jullie?

Bij voorkeur laat ik de cliché’s achterwege. Gaan bellen met de vraag of hij suiker heeft, is er misschien wat over.

Ze zeggen dat de ware niet zal komen aanbellen. Maar wie weet...

Elle

Elle heeft een ongewone hobby: tarot. Ze deed een jaarlegging per maand en wist dus begin 2016 al wat haar dit jaar te wachten stond. Met een maandelijkse blogpost houdt ze ons op de hoogte van haar avonturen als single aan de hand van die jaarlegging.

Met dank aan onze gastblogster. Mail jij ons ook je single-belevenissen, tips, kijk op de dingen, ... ? Eén adres voor alle ontboezemingen: oponseentje@gmail.com

2 opmerkingen:

  1. Wat heeft iemand nodig die binnenkort gaat verhuizen? Juist, verhuisdozen. Mocht je toevallig iemand kennen die net verhuisd is en nog verhuisdozen staan heeft, vraag dan aan je buurman of hij nog verhuisdozen nodig heeft.
    Andere tip: koop wat te veel taart of kook wat te veel wanneer je bezoek krijgt en ga daarna rond bij de buren met de overschot.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel benieuwd hoe het intussen met de buurman gaat. :)

    BeantwoordenVerwijderen