De eerste indruk... maak je maar één keer.

zaterdag 12 januari 2019 Gastblogger 2 Opmerkingen

Het was onlangs een discussiepunt bij een babbel: hoe doorslaggevend is de eerste indruk? En hoe snel trekken we conclusies op basis van deze eerste indruk bij dates? Welke informatie halen we uit 'op het eerste zicht' van iemand?
Bij een eerste ontmoeting ervaren we een pak informatie binnen te krijgen: een mix van uiterlijk, uitstraling, houding,...
Op basis van enkele losse verhalen en hilarische anekdotes kwamen we tot de volgende vaststellingen: 'waar letten we op bij mannen' (heren, altijd benieuwd wat zoal aandachtspunten vanuit jullie perspectief zijn):

- uiterlijk: voor een groot stuk vaststaand, doch 'verzorgd' is altijd te bereiken. Op tijd en stond naar de kapper, en fris gewassen. Wolken parfum of walmen after shave blijven best achterwege, net als (witte) sokken in sandalen. Schoenen met punten stonden tevens niet hoog in aanzien (wegens kans op eksterogen en andere voetvervormingen - wij staan graag op 'goede en gezonde voet' met u). Net iets te ver openstaande hemden à la Simon Cowell konden op afgrijzen rekenen net als broeken op niveau min één ( = waarbij uw bilspleet deels zichtbaar is).

- uitstraling: heel subjectief natuurlijk, doch eens lachen scoort altijd.

- houding: rechtop lopen en kijken is een vereiste, iemand aankijken bij een conversatie ook (portefeuilles en smartphones op tafel leggen, blijken een instant-afknapper). Elementaire beleefdheid kwam als belangrijk punt naar voren ('Hallo' of 'Goedenavond, ik ben .....' scoort beter dan te beginnen met 'Ik ben er, amaai, was dat me een gezoek naar een parkeerplaats.') naast het fenomeen 'menspreading' (onbeleefd veel ruimte inpakken door met uw benen zeer wijd open te zitten). Bij 'houding' werd ook de innerlijke kant meegeteld: mannen die zeer hoge verwachtingen van de avond hebben en/of gelijk afkomen met een bos rozen, lopen net iets te snel van stapel.

De conclusie, na al deze indrukken, was en blijft: 'het moet gewoon klikken'....

2 opmerkingen:

  1. Wat die eerste indruk betreft. Ik kwam via online daten eerst schrijvend met mijn huidige lief in contact. Die eerste indruk via schrift was meer dan goed (ik ben niet zo'n beller). Maar eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat als ik van hem een eerste indruk in een café had gehad, deze niet (gelijk) positief zou zijn. We zijn nu ruim twee jaar samen (op 350 km van elkaar ;-)
    Het kan soms een voordeel zijn om eerst iemands innerlijk te leren kennen (en daar dan voor te vallen) alvorens iemand te zien. (maar hij voldeed hij vrij veel punten die hierboven worden genoemd: geen wijde benen, open shirt en naar de kapper...tja, ìk ben tegenwoordig zijn kapster. Dus dat heb ik zelf in de hand. ;-) ,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil mijn prachtige getuigenis delen over hoe ik mijn Echtgenoot van mijn leven terugkeerde, ik wil de mensen vertellen dat er een echte spell caster online is en is krachtig en oprecht, Zijn naam is Baba Wale Wiseman, hij heeft geholpen Ik heb onlangs mijn relatie met mijn man herenigd die me dumpte. Toen ik contact opnam met Wiseman, wierp hij een liefdesbetovering voor mij en mijn echtgenoot die zei dat hij niets meer met mij te maken had, belde mij en begon me te smeken. Voor iedereen die dit artikel leest en hulp nodig heeft, kan Wiseman ook alle soorten hulp bieden, zoals het herenigen van een huwelijk en een relatie, het genezen van alle soorten ziekten, rechtszaken, zwangerschapsvertelling, we zijn nu heel blij met ons zelf. Wiseman laat hem beseffen hoeveel we van elkaar houden en elkaar nodig hebben. Deze man is echt en goed. Hij kan je ook helpen je gebroken relatie te herstellen. Ik had mijn man terug! Het was als een wonder! Geen huwelijkscounseling en we doen het heel goed, in ons liefdesleven. Contact opnemen met deze geweldige man als je problemen hebt met een duurzame oplossing
    via e-mail: babaidadawiseman01@gmail.com
    WhatsApp: +2348136951551

    BeantwoordenVerwijderen