Vakanties, verlangens en single zijn

dinsdag 6 augustus 2019 Gastblogger 1 Opmerkingen

'Grote vakantie', zijnde de maanden juli en augustus, lijkt zowat een periode te zijn met een dubbele inhoud bij singles: langs de ene kant kan vakantie wreed deugd doen want efkes uit de mallemolen, langs de andere kant wakkert het blijkbaar het verlangen naar een lief (terug?) aan. 't Is zomer, de gebruikelijke bezigheden zoals werk, hobbies, (avond)lessen,... vallen tijdelijk weg, de zon laat zich zien en 't lijkt elke dag een beetje feest met de bbq's, kermis hier en daar, lange avonden licht,... Ik hoor rondom mij dat dàt net de periode is dat de confrontatie met het single zijn het hardst kan aankomen en dus het verlangen naar 'dat lief' sterker is. Eénmaal september en de activiteiten terug opgestart, zakt dat verlangen terug (weg) om met de donkere Kerstperiode weer op te komen. Herkenbaar?

1 opmerking:

  1. Interessante blogpost. Tijdens de zomermaanden heb ik het ook wel eens lastig, hoewel er dan meer activiteiten (in openlucht) zijn waar ik me met gemak alleen naar verplaats. Door de massa val ik dan minder op (denk ik dan zelf).

    BeantwoordenVerwijderen