Help, bijna ex-single!

woensdag 4 november 2009 Lies 0 Opmerkingen

Aan vrienden die het moeilijk hebben met het leven op hun eentje, raad ik altijd aan te leven alsof ze heel binnenkort geen single meer zullen zijn. Net zoals je de laatste dagen van je vakantie nog eens goed geniet van al het moois dat je vakantieplek je te bieden heeft, kan je ook als single het best nog eens goed genieten van al die voordelen die je als imaginaire toekomstige ex-single binnenkort zal moeten missen.

Stel dat ik zou weten dat mijn dagen als single geteld zijn, dan zou ik vlug nog de volgende dingen doen.

1. Extra veel tijd doorbrengen in het gezelschap van vrienden en familie

Met een nieuwe partner krijg je er ook een pak nieuwe familie en vrienden bij. Als je die allemaal op tijd en stond wil zien en ook nog wat tijd wil hebben om alleen met je partner door te brengen, dan betekent dat gegarandeerd minder tijd voor je huidige vriendenkring en je familie. Geniet dus nog maar eens goed van de tijd die je nu nog voor ze hebt.

2. Nog eens lekker ongehinderd mijn zin doen

Leven met een partner betekent compromissen sluiten. Dus nu nog een laatste keer zonder overleg:
- de spullen kopen die ik wil,
- de uitgaven doen die ik nodig vind,
- mijn woonst inrichten volgens mijn smaak,
- bepalen wat er op het menu zal staan,
- beslissen of ik de deur uitga of thuis blijf,
- kiezen met welke mensen ik omga,
- beslissen of ik vandaag opruim of volgende week,
- beslissen of ik de epilady bovenhaal of nog wat rust gun,
- kiezen waar ik op reis ga, hoeveel me dat mag kosten en wat ik daar ga doen.

3. Heerlijk slapen

Het is een taboe, maar slapen met twee is niet altijd bevorderlijk voor de nachtrust. Dus geniet ik voor de zekerheid nog maar eens van een heerlijk rustige nacht zonder gesnurk, gewriemel, geknarsetand, te warm vanwege lepeltje-lepeltje of te koud vanwege een partner die het donsdeken helemaal naar zich toetrekt. En om het helemaal leuk te maken trek ik mijn heerlijk warme, maar oh zo onsexy oude pyjama aan.
Bovendien bepaal ik en ik alleen het uur van opstaan. Geen partner die er nog voor mij uit moet en mij wakker maakt. Fris als een hoentje begin ik daarna vol enthousiasme aan de dag.

0 reacties: