Twee aubergines

zondag 15 november 2009 Lies 0 Opmerkingen

Ik kocht 2 aubergines op de zondagsmarkt. Bedoeling was die maandag klaar te maken. Dat had ik zo voorzien in m’n weekplanning. Handig trouwens, zo’n weekplanning. Hoef je niet telkens opnieuw naar de winkel.

Maar deze week liep het weer eens anders dan gepland. Maandag vroeg een van m’n buurvrouwen of ik spaghettisaus wou. Zoiets hoeven ze mij geen twee keer te vragen. Ik kreeg een kommetje saus mee en smulde daar meer liefst 3 keer van. De aubergines bleven liggen.

Woensdag ga ik altijd een dagschotel eten met een of meerdere vrienden.

Donderdag was ik uitgenodigd bij een vriendin. Daar kreeg ik naar goede gewoonte een heerlijk maal voorgeschoteld. Daarenboven kreeg ik een goedgevulde Tupperwaredoos mee. En toen die leeg was, was het zaterdagavond.

Zondag ging ik op bezoek bij m’n ouders.

Maandag stelde ik vast dat een van beide aubergines rot was. De andere maakte ik snel klaar. Want dinsdag kreeg ik zelf gasten en woensdag en donderdag stond er al een dagmenu op restaurant op het programma.

Beste singles, wat hebben wij vandaag geleerd?

1. Hou er bij je weekplanning rekening mee dat men je als single graag aan tafel uitnodigt (wie maalt er nu om een mondje meer?) en het zeer onbeleefd is nee te zeggen, zowel tegen een uitnodiging als tegen Tupperwaredoosjes. Koop dus nooit te veel bederfbaar eten. Is je voorraad verse groenten uitgeput, dan kan je nog altijd iets uit de diepvriezer halen. En peulvruchten zijn ook zeer gezond!

2. Laat je uitnodigen en nodig zelf uit. Daar vaart iedereen wel bij en het is stukken gezelliger dan alleen eten.

3. Mijn yoghurtemmertjes en andere plastic verpakkingen die geschikt zijn voor hergebruik hou ik altijd bij. Dan kan ik zelf potjes meegeven zonder dat men ze me achteraf moet terugbezorgen.

0 reacties: