Koken voor jezelf

zaterdag 6 februari 2010 Sven 7 Opmerkingen

Soms is 's avonds, na het werk, koken voor jezelf een sleur.
Soms heb je er geen zin in.
Het is veel werk voor een maaltijd voor één persoon, die je dan ook nog eens helemaal alleen eet, en de maaltijd duurt dus ook niet lang.
En dan zijn er avonden, zoals deze week, wanneer je het de moeite vindt, omdat het zo kan smàken ! Een eenvoudig gerecht, iets nieuws dat je eens probeert en waarvan je echt geniet, en dan denk je : blij dat ik gekookt heb voor mezelf...

7 opmerkingen:

  1. Ik kook meestal voor twee dagen.

    Neem daarnaast een avond lekker eten in de kookles, 1 dag per week dagmenu gaan eten met vrienden en in het weekend vaak ergens op bezoek of op restaurant. Zo is de week snel voorbij zonder dat er al te veel tijd naar koken gaat.

    Ik eet graag lekker en single zijn kan geen reden zijn om middelmatige kost op tafel te brengen, vind ik. Als ik het elke dag zou moeten doen met microgolfmaaltijden, zou ik dat maar zielig vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb een aantal "klassiekers" die ik klaarmaak, zowel snel-klaar-recepten als wat uitgebreidere recepten, waar ik meestal uit kies. En dan kook ik af en toe eens iets speciaals : daar zie ik vooraf soms tegen op, maar vaak zijn dat de maaltijden die het meest smaken... Jezelf verwennen heet dat, zeker ?
    De dagen dat mijn kinderen bij mij zijn, kook ik dan vooral wat zij lekker vinden (en dat is jammer genoeg geen uitgebreid repertoire...)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O ja, en ik maak ook in het weekend vaak een grote pot soep, waar ik in de loop van de week nog enkele keren van kan genieten in kleine porties, al dan niet toevoeging van een extra ingrediëntje voor die dag...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maar ge gaat niet zeggen wat er dan zo lekker was zodat wij het ook eens kunnen proberen? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oei, ik weet niet meer wat het die avond was (heb er intussen nog wel enkele gehad dat ik dacht : mmmm, dat smaakt eens...)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Volgende keer: opschrijven die handel!

    BeantwoordenVerwijderen