Gaten in de markt

zondag 14 maart 2010 Lies 6 Opmerkingen

Slimme marketeers hebben al lang door dat singles een steeds grotere en interessante doelgroep zijn. Toch zijn er nog flink wat gaten in de markt.

Omdat ik zelf al goed mijn werk heb met mijn job, hierbij zomaar gratis en voor niets een paar suggesties.

Restaurants met aanschuiftafels

Als je nu alleen gaat eten, zit je daar zielig alleen aan een tafeltje. Ik ga daarom zelden alleen op restaurant, want als ik uit eet, wil ik gezelschap. Maar soms beslis ik op het laatste ogenblik dat ik toch uit ga eten. Bijvoorbeeld als ik in de stad ben en scheur van de honger. En dan zit ik daar alleen. Ik lees dan meestal wel wat terwijl ik op het eten wacht. En ik zie andere mensen alleen aan een tafeltje vaak hetzelfde doen. En dan denk ik: dat zou hier toch stukken gezelliger en economisch rendabeler zijn met aanschuiftafels.

Aanschuiftafels zijn lange tafels waaraan je gewoon aanschuift in de volgorde dat je aankomt. Je ziet wel wie er naast je zit. Volgens mij zouden er veel meer restaurants met aanschuiftafels moeten komen. Nu zie je het zelden. Iedereen die iet of wat sociaal is (met of zonder relatie), vindt het toch leuk eens wat andere mensen te ontmoeten en een praatje te slaan? En zelfs als de tafelgenoten zouden tegenvallen, dan is het toch maar voor de duur van een maaltijd. Doen dus, beste mensen van de horeca. Met aanschuiftafels benut je de ruimte trouwens veel beter dan met allemaal kleine tafeltjes.

Hotels waar je alleen naartoe kan

Als ik nu als single met vakantie wil, is een hotel of bed and breakfast geen optie voor mij. Kamers met single-supplement zijn duur en erg gezellig lijkt het mij ook al niet. OK, ik kan wel vrienden aanspreken om mee te reizen, maar zou het niet makkelijker zijn als er gewoon plaatsen zouden zijn waar het de doodnormaalste zaak van de wereld is dat je er alleen verblijft? Want als je reist in gezelschap van vrienden, ontmoet je vaak weinig andere mensen. Het voordeel van alleen reizen is net dat je eens andere mensen ontmoet. En dat is toch wel leuk, zo tijdens de vakantie eens uit je vertrouwde wereldje breken. Laat dus maar komen die hotels en bed and breakfasts voor alleenreizenden.

6 opmerkingen:

  1. Zo'n aanschuiftafel, dat zou ik compleet zien zitten. Ik ben niet op zoek naar een partner, vind het fijn alleen, maar als er iets is wat ik jammer vind aan het alleen zijn is dat ik niet zomaar kan gaan uit eten. Alleen op restaurant is inderdaad maar zielig. Tijdens de lunch, voor een dagschotel, gaat dat nog. Maar 's avonds ga ik toch nooit alleen op restaurant.
    Wat dat hotel betreft, ik slaap al eens vaker in een jeugdherberg. Daar kan je wel snel een babbeltje slaan met anderen. De kamers zijn dan wel niet al te luxueus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het probleem bij het reizen is mij ook niet onbekend. Het is inderdaad niet evident om ergens iets te vinden voor 1 persoon... Goeie tip !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kan altijd iemand opscharrelen om bij je te slapen? Neen?
    (en dan maar hopen dat hij/zij geen zweetvoeten heeft)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Elke : opscharrelen ???!!! Tsss... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wees gerust, dat dacht ik wel... ;)

    BeantwoordenVerwijderen