e-verslaving bij singles

vrijdag 23 april 2010 Lies 2 Opmerkingen

Twintigers en dertigers die alleen wonen, lopen de grootste kans om verslaafd te raken aan het internet. Dat kon je onlangs lezen in diverse kranten.

Ben ik even blij dat ik 40 ben en het grootste gevaar dus geweken is ;-). Ouder worden heeft zo zijn voordelen.

Singles hebben niemand in huis rondlopen die ze een halt toeroept wanneer ze te veel tijd op internet doorbrengen. Dat zou verklaren waarom ze vaker verslaafd geraken. En verslaafd zijn, dat is volgens experten 40 tot 50 uur per week online doorbrengen.

Zelf zit ik daar gelukkig ver onder, maar toch kan ik perfect begrijpen dat er singles verslaafd worden aan internet. Ben je alleen thuis, dan heb je toch het gevoel met een pak mensen in contact te staan via Facebook, blogs, MSN, datingsites, ...

Zelf vind ik internet, maar dan met mate, een zegen voor de single. Je kan nieuwe mensen leren kennen, contacten onderhouden met een pak vrienden en kennissen, op de hoogte blijven van wat er allemaal te doen is, ... En zo kan je 'echte leven' er ook een stuk leuker op worden.

Dankzij internet weet ik bijvoorbeeld dat er vanavond een leuk concert is in de Centrale en dat het zondag erfgoeddag is. Dankzij het internet heb ik ook al afgesproken met vrienden dat we daar naartoe gaan. Het gaat prachtig weer zijn dit weekend en dus krijgt ook mijn computer zeker voldoende weekendrust.

Inderdaad, mooi weer, leuke vrienden en het grote aanbod aan leuke activiteiten in Gent, dan zijn nog de beste middelen tegen potentiële e-verslaving.

2 opmerkingen:

  1. ah, volgens mij slijten dergelijke verslavingen toch. Je kan niet blijven dingen opzoeken en lezen, hé. Op den duur trek je je terug in je zetel voor de tv :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb eerder ook al zoiets gelezen, dat het vooral in die oosterse landen een dikke plaag is.
    En ik hou mijn hart vaak vast voor mijn kinderen: de dochter is sociaal genoeg, maar de zoon lijkt soms de vriendjes van "anime" (ofhoeheetdat?) leuker te vinden dan échte mensen ...

    BeantwoordenVerwijderen