Mijn zesde zintuig

donderdag 29 april 2010 Lies 3 Opmerkingen


Ik denk dat ik een zesde zintuig heb. De gave om telkens ik iemand zoek om mee te gaan fietsen er net de persoon uit te pikken die toevallig een BBQ heeft gepland.

Het begon 3 weekends geleden. Het lentezonnetje was nog heel pril, maar gaf mij toch al zin in een fietstocht. Dus neem ik mijn gsm en beslis vriendin A een sms te sturen. Even later rinkelt de telefoon. 'Hey, Lies, leuk dat je smst. Morgen start ik met een dieet en daarom gaan we ons vandaag nog eens goed laten gaan. Mijn vriend heeft verse kaaskroketten gemaakt en daarna barbecueën we. Er is genoeg voor 3, hoor.' Ik spring prompt op m'n fiets en geniet even later van een overheerlijk maal.

Twee weekends geleden scheen de zon al wat feller. Ik denk eraan dat ik afgesproken had met vriendin B om bij goed weer te gaan fietsen en het is een eeuwigheid geleden dat we elkaar nog gezien hebben. Alweer hetzelfde scenario: ik sms en 5 minuten later rinkelt de telefoon. 'Hey, Lies, straks ga ik met de kinderen barbecueën in de tuin van vriendin C. Kom maar af.'

Vorig weekend besluit ik vriend D te sms'en, want hij is net terug van een reis. 5 minuten later rinkelt de telefoon. 'Hey Lies, ik zit met mijn buren in het park te barbecueën. Kom maar af.'

Geef nu zelf toe, beste lezer, kan dit nog toeval zijn? Neen, denk ik. Ik heb een zesde barbecue-zintuig en zelfs als single zonder tuin noch barbecue ziet de zomer die op komst is er voor mij bijgevolg zeer veelbelovend uit.

3 opmerkingen:

  1. Wie weet dé manier om niet single te blijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh! En zet dat over, dat virus? Want wegens binnenkort ook single-die-weliswaar-vreed-hare-plan-kan-trekken wil ik ook wel zo een zintuig! En laat ons eerlijk zijn, aan nen barbeque daar kunt ge nu toch niet veel aan laten mislukken, en dat is altijd lekker, toch? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 't Is geen virus, hé, Dulcera. 't Is een zesde zintuig. Iets wat mij heel bijzonder en uniek maakt ;-). Droomt iedereen daar niet van?

    Of zou het eraan kunnen liggen dat bij goed weer eigenlijk zowat iedereen aan het barbecueën slaat en de kans dus vrij groot is dat diegene die ik sms ook een BBQ heeft gepland?

    BeantwoordenVerwijderen