Zieke kinderen

woensdag 15 december 2010 Sven 2 Opmerkingen


Mijn ex-vrouw en ik komen nog redelijk goed overeen, toch als het de kinderen betreft, dus als één (of meerdere) kinderen ziek zijn, proberen we een oplossing te zoeken die voor allebei haalbaar is.
Ik zou natuurlijk kunnen de zorg vooral overlaten aan haar, aangezien ze in de week sowieso meer bij haar zijn, maar ik snap best wel (want dat ondervind ik soms zelf als ze toevallig op "mijn" dagen ziek zijn) dat het niet zo evident is om een oplossing te vinden gezien de verwachtingen op het werk (meestal al een heleboel belangrijke afspraken en zo....)

En dus leggen we in zo'n geval snel onze agenda's samen en bekijken we zoveel mogelijk wie wanneer een halve of hele dag voor hen kan zorgen, als er geen andere oplossing mogelijk is (vriendin of oma die komt zorgen voor de zieke).

Meestal lukt dat aardig, en ik besef heel goed dat we daarmeen wellicht in een luxe-positie verkeren, waarbij we allebei toch nog zoveel mogelijk de zorg voor de zieke kinderen en de noden van ons werk kunnen combineren...

Soms vraag ik me af of er nog gescheiden koppels of single ouders zijn die dit soort oplossing kunnen vinden, en of er misschien nog andere mogelijkheden zijn...

2 opmerkingen:

  1. Hier is het: je zorgt voor de kinderen als ze ziek zijn in de week dat ze bij jou zijn. Misschien niet ideaal maar het is nu eenmaal zo. Anderzijds ben ik precies wel altijd degene die ermee naar de dokter of tandarts of dergelijke moet. En nu algauw naar de orthodontist. Ook nog.

    (zal stoppen of de frustratie zal oplaaien)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn ex en ik komen nog altijd heel goed overeen en staan altijd open voor een omwisseling in de co-ouderschapsweken. Als hij eens weg moet of als ik eens weg moet of eender wat, wij kunnen altijd op elkaar rekenen om de zorg en oppas van onze smurf over te nemen.
    Bij ziekte is dat niet nodig, we zijn allebei in staat om ons ziek kind te verzorgen, daar hebben we elkaar niet voor nodig. Er zijn immers grootouders langs weerszijden die eventueel zouden kunnen inspringen als dat nodig is.
    En toch wil ik even benadrukken dat ik vind dat de zorg voor je zieke kind voor alles gaat, ook voor de job.

    BeantwoordenVerwijderen