Huiselijke gezelligheid

zaterdag 26 februari 2011 Lies 8 Opmerkingen

Sommige weekends ben ik haast niet thuis. Andere keren ben ik met geen stokken uit m'n huis te krijgen. Dit weekend is er eentje van die laatste soort.

Ik heb me in huis verschanst met een paar goede boeken en lees uren aan een stuk. Het diner van Herman Koch heb ik al verslonden. Nu ben ik volop bezig in Haar naam was Sarah van Tatiana de Rosnay. Het zijn beiden echte page turners en dus leg ik ze enkel opzij om bv. mijn broodmachine in gang te zetten (zodat ik straks niet naar buiten moeten om brood te halen) of om te koken met al het lekkers dat ik voor het weekend in de frigo gestouwd heb. En mijn pyjama, die werd pas rond de middag ingeruild voor 'dagkledij'.

Wie alleen zijn nog altijd verwart met eenzaamheid, zou mij eens van tevredenheid spinnend in mijn zetel moeten zien zitten. Een goed boek, een kopje thee en de regen die tegen het raam tikt, meer moet dat vandaag niet zijn.

8 opmerkingen:

  1. herkenbaar!
    Dat zijn 'oplaadweekends'! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmmm, heerlijk.Daar kan ik ook zo van genieten!
    Vooral nu met die regen buiten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij mij wisselt het af, eenzame weekends of goed gevulde. Ik ben op dit moment ook bezig in het boek "Haar naam was Sarah". Ik hoop hem dit weekend uit te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeer herkenbaar, Lies!
    Ik kan soms zo erg genieten van het alleen thuis zitten dat ik me al eens afvraag of dat wel gezond is allemaal :-) Gewoon gezellig in de zetel liggen met een leuk muziekje op de achtergrond en de laptop bij de hand om wat te surfen of blogs te lezen, meer moet dat toch niet zijn? Ah wacht, een zak chips mag er ook nog bij! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haar naam was Sarah, schitterend boek. Een van de betere die ik tot nu toe gelezen heb.
    Het diner ging er vorige maand door. Ook niet slecht. Dan kan ik je nog de boekendief aanraden voor een van je volgende dagen in de zetel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heerlijk, doe ik ook vaak! toch zijn er nog velen die denken dat alleen zijn hetzelfde is als eenzaam zijn en vragen mij regelmatig wat ik zoal doe als ik alleen ben, of vinden me zielig als ik alleen iets onderneem

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @allemaal: leuk dat jullie daar ook zo van kunnen genieten.

    @Matthias: er is toch niets verkeerds aan om graag eens rustig alleen te zijn? Volgens mij zouden mensen in een relatie en met een gezin dikwijls graag wat meer van zo'n momenten hebben.

    @HansDeZwans: bedankt voor de boekentip. De boekendief ligt ondertussen klaar om mee te beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jaaaa zalig!!! Ik weet echt niet of ik het samenwonen ooit nog overleef als ik dat moet opgeven!

    BeantwoordenVerwijderen