Over roze(n) en andere dagen....

maandag 14 maart 2011 Vlinderke 8 Opmerkingen

Er zijn zo van die dagen dat mijn single leven op rolletjes loopt: ’t lentezonneke schijnt binnen in mijn (redelijk opgeruimd) huisje, mijn kat spint tevreden op zijn kussen (rrrrrr...) , ik tover een verrassend lekkere voedselcombinatie uit mijn kookpotten, op ’t werk zit ’t mee, op de sportles merk ik dat mijn conditie erop vooruit gaat (yihaa!), de vrienden vullen mijn leven met hun hilarische verhalen en mijn electriciteitsfactuur beloont mijn ‘ik ga bewust zuinig om met energie’-gedrag,... kortom, ik zit op rozen. Happy, naar rozen-geurende-single!

... en dan ‘pats! boem!’ blokkeren de rolletjes waarop mijn single leventje loopt en lijken de rozen verdwenen te zijn: de kat is gewond (gevolg: twee dierenartsbezoeken en een aanval op mijn banksaldo), de badkamerlamp zegt ‘defect’ (en weigert te branden zelfs na in-en uitdraaien en de nooit-in-de-handleiding-terug-te-vinden-maar-werkt-soms-wel truc ‘ik klop er ne keer op’), op het werk loopt de boel in het honderd, Menstruella komt langs (and no chocolate in da house!), die drie rekeningen moeten nog betaald worden en (‘Shit! Dat wordt een boete!’) de bibliotheekboeken zijn te laat.

U snapt het al: deze single heeft STRESS!! En dan vraag ik mij af: zou een prins-op-het-witte paard mijn stresssaldo halveren of juist verdubbelen?Enfin, ondertussen blijf ik mijn remedie toepassen: eens goed in-en uitademen, die reep chocolade als de bliksem gaan halen, eens ‘zagen’ tegen mijn collega’s en vrienden en vervolgens langs de bloemist... voor een bos roze rozen (want hoop doet leven! ;-) )

Vlinderke

8 opmerkingen:

  1. In deze periode van het jaar willen paaseikes met een lekkere vulling ook wel eens helpen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een lekkere tas koffie in een rustig gezellig koffiehuis in 't stad ook :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt een supermooi tekstje, vind ik.

    Ik ben echt blij dat je vaste blogger wordt bij deze blog en hoop dat we hier nog dikwijls zulk moois gaan mogen lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hele herkenbare en mooi logje zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg herkenbaar: soms kan je de wereld aan, soms wil het helemaal niet lukken. En - ondanks de vrienden en familie - ontbreekt die échte/onvoorwaardelijke back-up of het gevoel samen-sterk. Leuk dat we hier een aantal tips kunnen lezen om dan net dat beetje energie te creëren waardoor we weer helemaal vertrokken zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. alle ellende lijkt altijd tegelijk te komen, maar gelukkig geldt dat ook voor alle leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En? Is je stresssaldo gehalveerd of verdubbeld? :-p

    BeantwoordenVerwijderen