Eendracht maakt macht

zondag 5 juni 2011 Lies 2 Opmerkingen

Als België ooit beslist zijn wapenspreuk van de hand te doen, dan zouden wij singles er de onze van moeten maken.

Dit is wat ik bedacht terwijl ik dit weekend muren stond te schuren bij een vriendin. Zij heeft als single een huisje gekocht en is dit nu aan het renoveren.

Alleen zou dit een titanenwerk zijn, maar dankzij de hulp van vrienden werd het zowel financieel als praktisch haalbaar.

En dus schuurde ik haar hall en gang glad zodat de volgende helpers de muren kunnen verven. In ruil zorgde de vriendin voor lekker bouwwerf-vriendelijk eten zoals koffiekoeken en pizza, een gezellig sfeertje en een lange fruit- en rustpauze onder een lommerrijke boom. Als bonus kreeg ik er onverwacht nog een knappe sanitair-man bij met een boontje voor mij (en een vrouw en 2 kinderen thuis ;-). Ik geef toe dat zijn aandacht m'n ego toch wel streelde. Want als ik zelfs in oude short en oude-patattenzak-t-shirt nog mannelijke interesse opwek, dan is er volgens mij toch wel hoop, verdomd veel hoop zelfs. En hoop doet leven!

Eendracht maakt macht en hoop doet leven. Als dat geen blijde boodschap is, zowel voor ons verdeelde landje als voor alle renoverende singles.

2 opmerkingen:

  1. Een vrouwenhart is snel gevuld? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @HansDeZwans: Veeleer 'Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.'

    BeantwoordenVerwijderen