Tip: airbnb

zaterdag 4 augustus 2012 Lies 4 Opmerkingen

Onlangs probeerde ik Airbnb uit. Da's een website via dewelke je logement bij privé-personen kan boeken. Een beetje het systeem van Couchsurfing, maar dan betalend.

Wij logeerden eerst bij een sympathieke student die zijn slaapkamer verhuurde en zelf op de zetel in z'n living sliep telkens hij gasten had.
Bij onze 2de bnb-ervaring kregen we zowaar een heel appartement voor onszelf.

Airbnb vind ik heel interessant voor singles. Door bij bewoners te logeren, krijg je er het contact met de plaatselijke bevolking en hun gouden tips zomaar bij. Verwelkomd worden door de bewoners van het huis, da's toch heel wat anders dan je sleutel krijgen van een personeelslid aan de hotelreceptie. Zeker voor mensen die solo reizen en graag contact hebben met de locals, is Airbnb een aanrader.

Een tweede reden om een stukje te wijden aan Airbnb op deze single-blog is dat Airbnb singles de kans geeft een centje bij te verdienen. Heb je een logeerkamer (of is de kamer van je kinderen 1 week op 2 vrij), dan kan je die aanbieden op de site. In Gent zijn er momenteel al 129 mensen die dat doen. Als airbnb-gastheer of -vrouw ontmoet je mensen uit alle windstreken en als je het geluk hebt in een toeristische stad te wonen, kan je er een niet onaardig extraatje mee verdienen. Altijd welkom voor wie alle woonkosten alleen moet dragen.

4 opmerkingen:

  1. Heb het onlangs ook geprobeerd, in Kopenhagen. Heerlijk om op die manier een stad te verkennen en de plaatselijke supermarkt te ontdekken... mocht gebruik maken van de keuken en dat was echt super. Inderdaad een aanrader! Ik zit soms gewoon op die site al te dromen van toekomstige reisjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wimdu werkt ook zo. Denk ik, want ik heb het niet tot in de details bekeken en ik heb er geen ervaring mee.

    Last days of spring (http://lastdaysofspring.blogspot.se/2012/07/infographic-social-travel.html) deelde de link al enkele keren op haar blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kom hier binnen via Mammalien. Aangetrokken door de titel van je logje. Airbnb, ik heb er al veel over gehoord, maar nog niet geprobeerd. Gaat zeker eens gebeuren, niets leuker dan met locals in contact komen op vakantie! Nu eerst maar eens bedenken waar ik heen wil!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er goed ui! :-) Te proberen in de toekomst! :-)

    BeantwoordenVerwijderen