Boekendate (deel 2)

donderdag 27 juni 2013 Gastblogger 0 Opmerkingen

Ik passeerde in de smalle doorgang tussen de bar en de rij met tafeltjes waaraan blijkbaar iedereen al plaatsgenomen had zoals het gevraagd werd, een heer met een dame aan zijn overzijde met andere woorden.

Bij mijn oversteek naar het tafeltje dat mij toegewezen was door initiatiefnemer Leentje Van Hoorde probeerde ik om de gezichten in het gezelschap alvast te monsteren, zo mijn nieuwsgierigheid vrij spel te geven. Ik giste op een totaal van zo’n vijftien koppen dat in de zaak aanwezig was, en daarvan waren de mannen in kleine meerderheid. Maar voor dergelijke feitelijkheden heb ik gewoonlijk geen sterk geheugen dus misschien was het wel net andersom.

Iets dat me ook opviel was de diversiteit in leeftijden. Mijn leeftijdsgenoten, die van de dertigers, waren goed vertegenwoordigd, maar er waren net zozeer veertigers tot en met zestigplussers en aan het andere uiteinde ook enkelen van jonger dan dertig. Dat was wellicht een kleine ontgoocheling voor wie gekomen was voor een traditionele dating als zoekende single … maar zo’n mix van alle leeftijden vond ik juist een voordeel.

(wordt vervolgd)

0 reacties: