Plusmama's en pluspapa's (deel 1)

maandag 5 januari 2015 Gastblogger 0 Opmerkingen

Plusmama's en pluspapa's, ook zo 2 begrippen die deel zijn beginnen uitmaken van mijn scheidingsvocabularium. Ik kies bewust voor plusmama's en pluspapa's omdat stiefmoeder en stiefvader zo sprookjesachtig en vooral griezelig klinkt, alhoewel ik A. (de plusmama van mijn dochters) maar al te graag een enge, lelijke stiefmoeder zou willen noemen. Helaas ik denk dat ze eerder in de prinsessencategorie thuishoort, of toch althans voor mijn ex en mijn dochters.

Mijn ex en A. hebben hun relatie een hele tijd strikt gescheiden gehouden van mijn dochters, maar ik wist natuurlijk dat er ooit een moment zou komen dat ze in het leven van MIJN kindjes zou verschijnen. Dat was iets onoverkomelijks, maar tegelijk onvermijdelijk. Hoe zou ik ermee omgaan: met een andere vrouw in het leven van mijn dochters? Ik kon het moeilijk inschatten, maar ik wist dat het één van de laatste grote hordes zou worden...

(wordt vervolgd)

0 reacties: