Single zijn: ideaal om televerkopers af te schrikken

donderdag 3 juni 2010 Lies 3 Opmerkingen

Gisteren belde een verkoopster van Bofrost me op. Da's een bedrijf dat diepvriesmaaltijden verkoopt.

Ze belde pal op de middag. Waarschijnlijk in de hoop dat mensen meer bestellen als ze honger hebben.

'Sorry, maar ik ging net eten', antwoordde ik naar waarheid nog voor ze goed en wel aan haar uitleg kon beginnen.

'Wanneer mag ik u dan wel terugbellen?', vroeg ze? Televerkoopsters laten zich namelijk niet zo gemakkelijk afschrikken.

Ik wou net een uitleg beginnen over mijn diepvriezer die sinds de ietwat ongeplande ontdooiactie geniet van een extra lange zomervakantie, waardoor ik momenteel dus geen diepvriesproducten koop. Ik begon mijn verhaal met: 'Mevrouw, ik ben single en ...' Nog voor ik mijn verhaal kon verderzetten, zei ze al: 'Oh, dan ga ik u niet langer lastigvallen.'

Blijkbaar worden wij singles tegen alle verwachtingen in toch niet geassocieerd met diepvriesmaaltijden. Ofwel verkopen ze bij Bofrost alleen maar grote hoeveelheden. Of misschien vond deze dame dat singles al genoeg te verduren hebben en dat ze daarbij ook nog een opdringerige televerkoopster aandoen echt de druppel zou zijn die de emmer doet overlopen.

Ik heb in elk geval een nieuw single-voordeeltje ontdekt. En dat wilde ik uiteraard maar al te graag met jullie delen, al was het maar om het evenwicht tussen het label 'nadelen' (9) en 'voordelen' (6, na dit bericht) op onze blog een beetje te herstellen.

3 opmerkingen:

  1. Zeg voortaan dus bij elke marketing enquête "ik ben single... ". En dan maar hopen dat het nèt niet om singles gaat :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een kennismakingspakket is rond de 30 eurootjes, nadien als je terug iets wil hebben bij een volgende aankoop kan een lasagne of een eenpersoonsmaaltijd al genoeg zijn.
    Iedereen doet zijn werk

    BeantwoordenVerwijderen