Single-arrangement van Stad Gent voor eerste 5 lezers

vrijdag 1 april 2011 :-) 11 Opmerkingen

Een tijdje geleden nam de toeristische dienst van de Stad Gent contact op met ons. Zij waren tot het besef gekomen dat singles een belangrijke doelgroep zijn voor stedentoerisme, mailden ze ons, en wilden graag wat tips om Gent aantrekkelijker te maken voor mensen die alleen reizen.

En zo kwamen enkelen onder ons terecht in een panel van singles van verschillende leeftijden dat de toeristische dienst zorgvuldig had samengesteld.

Een paar brainstormings later was het single-arrangement een feit. De Stad Gent zal dit zeer binnenkort met veel tamtam lanceren op een persconferentie, maar wij kunnen onze mond niet houden en willen dat jullie als eersten op de hoogte zijn.

Wie een single-arrangement boekt bij de toeristische dienst krijgt voor de bescheiden som van 100 euro:
- 2 overnachtingen in een hotel of B&B: niet zomaar een hotel of B&B natuurlijk, maar een van de zaken die deelneemt aan deze actie en die dus gegarandeerd veel singles over de vloer zal krijgen.
- 2 waardebonnen voor restaurants met aanschuiftafels: je schuift gewoon aan en leert leuke mensen kennen. Veel beter dan een tafel voor één.
- enkele kortingbonnen voor musea: sommige musea zijn zelfs zo enthousiast over het single-arrangement dat ze overwegen ook rondleiding met vermelding 'singles extra welkom' in te voeren. Ze vrezen namelijk dat sommige mensen minder musea bezoeken dan ze zouden willen omdat ze het niet zien zitten dat alleen te doen.
- lijsten met leuke cafés die extraatjes geven aan singles, waardoor je zeker niet de enige zal zijn die er alleen binnenkomt en geen 'alleen-op-café-vrees' moet hebben.

Omdat wij de mensen van de toeristische dienst zo goed geholpen hebben, mogen wij in avant-première vijf arrangementen weggeven aan de lezers die hier vandaag reageren. Wel graag motiveren waarom je het arrangement graag cadeau wil krijgen.

11 opmerkingen:

  1. Tuurlijk ben ik geïnteresseerd.
    Als single is het niet evident altijd een reispartner te vinden. Daarom overweeg ik al een tijdje om eens alleen "op reis" te gaan in ons eigen land maar ik heb de stap nog niet durven zetten.
    Vooral het alleen eten zag ik niet meteen zitten maar met dit arrangement zou dat probleem ook van de baan zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil graag een arrangement winnen voor mijn mama, een single die een super weekend verdient, maar nooit uit zichzelf de stap zou wagen.. zo'n cadeautje is een prachtkans om haar een duwtje in de rug te geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou wel graag een single arrangement willen winnen. De prijs is aansprekend omdat je als single vaak veel moet betalen voor een kamer en het idee van de aanschuiftafels vind ik geweldig. Niet zielig alleen aan een klein tafeltje zitten maar gezellig met anderen, Heel leuk. Als Nederlander ben ik ooit eens een dagje naar Gent geweest maar dat was veel te kort, Gent is een leuke en gezellige stad.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik stel me bij deze kandidaat!
    Reden: er even tussenuit, batterijen opladen als single, wat verwennerij kan geen kwaad daar je als single veel zelf moet dragen/draagt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. natuurlijk ben ik geintere
    seerd, ik ben single en kom uit de Kempen,ik bekijk deze blog voor de eerste X en graag zou ik Gent willen verkennen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kijk, that's the way to go. Nu had je alleen nog moeten toevoegen dat je 5 arrangementen zou verloten onder de VOLGERS van de blog. En zo krijg je er meer :-)
    Ik zal even reclame maken bij mij..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb geen interesse in het arrangement, maar zou wel graag weten welke resto's in gent en omstreken nu reeds aanschuiftafels hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @allemaal: kijk eens naar de datum die boven ons stukje over het single-arrangement staat. Gaat er een lichtje branden?

    Maar het goede nieuws is dat jullie allemaal een alternatief single-arrangement winnen: nl. een gratis fietstocht met picknick in Gent: http://oponseentje.blogspot.com/2011/03/uitnodiging-fietstocht.html

    Je kan je inschrijven via Facebook (http://www.facebook.com/event.php?eid=172743806111698&index=1) of via een mail naar oponseentje@gmail.com.

    En misschien leren jullie er wel leuke Gentenaars kennen zodat jullie daarna geen single-arrangement meer nodig hebben om singlevriendelijk logement in Gent te vinden en te mogen aanschuiven aan een Gentse tafel?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Lies: HAHAHA!! Schitterend gedaan :-)) Ik moet toegeven, ik ben er ook ingetrapt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ooooohhhh, toch maar het idee doorspelen aan de toeristische dienst? Er is blijkbaar wel een markt voor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hahahaha, k zij er ook ingetrapt! Blijkbaar hebben veel singles nood aan 'a break' :-)

    BeantwoordenVerwijderen